//
کدخبر: ۳۵۹۲۰۴ //

نخستین واکسن ایرانی کرونا مجوز تزریق گرفت

پس از انجام مراحل کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی اومیکرون و ارسال مستندات و نتایج، وزارت بهداشت رسما مجوز تزریق عمومی این واکسن را صادر کرد.

نخستین واکسن ایرانی کرونا مجوز تزریق گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان غذا و دارو رسماً مجوز تزریق اضطراری برکت‌پلاس، تنها واکسن ایرانی اختصاصی اومیکرون را صادر کرد.

در زمستان سال گذشته تنها ۲۹ روز پس از شناسایی سویه اومیکرون، متخصصان گروه دارویی برکت تولید واکسن اختصاصی اومیکرون را به نتیجه رساندند و پس از موفقیت در مرحله حیوانی، با مجوز کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو ، نخستین واکسن ایرانی اومیکرون وارد فاز تست انسانی شد.

بعد از موفقیت و اثربخشی ۱۰۰ درصدی واکسن جدید کوو ایران برکت ویژه سویه اومیکرون در مرحله تست حیوانی و ارسال مستندات، مطالعه بالینی این واکسن از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ با تزریق واکسن برکت‌پلاس به ۲۱۰ داوطلب آغاز شد. در این مطالعه واکسن کوویران برکت‌پلاس به ۲۱۰ داوطلب که دوز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، تزریق شد و نهایتا مستندات و نتایج این کارآزمایی برای وزارت بهداشت ارسال شد.

شب گذشته سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، رسماً اعلام کرد پس از بررسی مستندات مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن و نتایج اثربخشی و ایمنی‌زایی آن، مجوز تزریق اضطراری واکسن برکت‌پلاس را صادر کرده است که می‌تواند به عنوان دوز یادآور در این مرحله استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان