//
کدخبر: ۳۵۹۰۴۵ //

دُز یادآور را چه زمانی تزریق کنیم بهتر است؟

سخنگوی علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این سوال که «آیا در شرایط اوج گرفتن بیماری کرونا می توان دز چهارم را تزریق کرد؟»، گفت: کلیه گروه های سنی واجد شرایط دریافت واکسن می توانند اقدام به دریافت دز یادآور کنند.

 دُز یادآور را چه زمانی تزریق کنیم بهتر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگویی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۳۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: مجموع بستری های کرونایی گیلان ۹۰ نفر هستند؛ این در حالی است که در هفته اول تیر به ۱۳ بستری رسیده بودیم.

وی ۱۱ نفر از بیماران را بدحال دانست و افزود: متاسفانه روند بستری بیماران افزایشی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این سوال که «آیا در شرایط اوج گرفتن بیماری کرونا می توان دز چهارم را تزریق کرد؟»، گفت: با توجه به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا به مردم توصیه می کنیم حتما نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

مهرابیان، با بیان اینکه کلیه گروه های سنی واجد شرایط دریافت واکسن می توانند اقدام به دریافت دز یادآور کنند، متذکر شد: افرادی که بیش از شش ماه از تزریق دز سوم یا چهارم آنان گذشته می توانند هم اکنون برای دریافت دز یادآور اقدام کنند.

وی تزریق دز یادآور را موجب کاهش احتمال ابتلا به کرونا دانست و خاطرنشان کرد: افراد در صورت ابتلا نیز مدت زمان کمتری در بیمارستان بستری می شوند و خطر مرگ و میر به شدت کاهش می یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۰۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان