//
کدخبر: ۳۵۸۹۹۱ //

مهمترین دلیل شیوع مجدد کرونا چیست؟

یکی از مهمترین دلایل شیوع مجدد کرونا توسط واریانت BA.5 تغییرات بیولوژیکی است که در آن اتفاق افتاده است. این تغییرات باعث شده تا ویروس بتواند با سرعت بیشتری خود را انتقال دهد که در نتیجه افراد بیشتری مبتلا خواهند شد.

مهمترین دلیل شیوع مجدد کرونا چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کشور آلمان یکی از مراکز گسترش واریانت BA.5 شده است. با اینکه این کشور هنوز با سویه های قبلی دست و پنجه نرم می‌کند، اما ابتلا افراد به کرونا BA.5 همه را نگران کرده است.

 
 
 
 

بنا بر گزارش وبسایت کانال یک تلویزیون آلمان (تاگس‌شاو)، بر اساس داده‌های رسمی، سهم این زیر سویه BA.5 در در مبتلایان جدید، دوبرابر دیگر سویه‌ها است.

از دیگر دلایل افزایش آمار را می‌توان به نزدن ماسک میان مردم اشاره کرد. بسیاری از مردم بر این باورند که با فروکش کردن آمار مبتلایان، دیگر نیازی به زدن ماسک ندارند! این باور در میان واکسن زده‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. در واقع همین موضوع باعث شده تا طیف وسیعی از مردم ماسک نزنند، ور از آنجای که واریانت BA.5 بسیار مسری‌تر است، آمار مبتلایان به همان اندازه بالا رفته است.

در واقع نه تنها نباید رویه ماسک زدن متوقف شود، بلکه به دلیل مسری‌تر بودن زیر سویه BA.5، باید بیشتر از قبل مراقب بود. این موضوع به ویژه در مکان‌های سر بسته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از دیگر دلایل گسترش واریانت BA.5، عدم واکسیناسیون کامل جمعیتی می‌باشد. نه تنها بسیاری از مردم حتی یک دوز از واکسن را نزده‌اند، بلکه بسیاری نیز به خیال اینکه آمارها پایین آماده، دوز بوستر کرونا خود را دریافت نکرده‌اند! همین امر باعث به هم خوردن چرخه مصونیت جمعی شده، که در نتیجه امار مبتلایان را افزایش داده است.

با اینکه مصونیت جمعی از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است، اما اکثر محققان بر این باورند تا زمانی که واکسیناسیون کامل انجام نشده باشد، شیوع کرونا BA.5 ادامه خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۹۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان