//
کدخبر: ۳۵۸۷۸۲ //

افزایش نگران کننده ابتلا به آبله میمونی در جهان

سازمان جهانی بهداشت در گزارگراش جدید خود از افزایش هفتگی ۷۷ درصدی تعداد موارد تایید شده آبله میمونی خبر داد. موضوع فوق باعث نگرانی مقامات بهداشتی شده و برخی کارشناسان نگران همه گیر شدن این بیماری هستند.

افزایش نگران کننده ابتلا به آبله میمونی در جهان
به گزارش فرتاک نیوز،

در پی رشد موارد هفتگی ابتلا به آبله میمونی، سازمان بهداشت جهانی از رشد ۷۷ درصدی این بیماری در سطح جهان خبر داده و اعلام کرد موارد شناسایی شده از ویروس آبله میمونی به بیش از ۶ هزار مورد رسید. در این میان تاکنون دو مورد از افراد مبتلا به این بیماری بر اثر عوارض ناشی از ویروس، جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است آبله میمونی برای سال های طولانی در  بخش‌هایی از آفریقا در گردش بوده و اخیرا نیز بیشتر موارد در اروپا و آفریقا و سپس آمریکای شمالی گزارش شده است.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در این رابطه رسما گفت که آبله میمونی عمدتا در بین مردان همجنسگرا رواج داشته و سایر گروه های جمعیتی هیچ نشانه ای از انتقال پایدار این بیماری نشان نداده اند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین اعلام کرد تا روز دوشنبه ۶ هزار و ۲۷ مورد تایید شده آزمایشگاهی آبله میمونی از ۵۹ کشور را شمارش کرده است که نسبت به آخرین شمارش آن در هفته منتهی به ۲۷ ژوئن ۲۶۱۴ مورد افزایش یافته است. این سازمان گفت که اکنون سه نفر در ارتباط با شیوع این بیماری جان خود را از دست داده اند.

لازم به ذکر است که طی هفته گذشته ۹ کشور دیگر موارد ابتلا را گزارش کرده اند، در حالی که ۱۰ کشور هیچ مورد جدیدی را برای بیش از سه هفته گزارش نکرده اند که حداکثر دوره کمون شناخته شده برای این ویروس است.

 تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در این رابطه گفت که نگران مقیاس و گسترش ویروس است. وی همچنین خاطرنشان کرد که بیش از ۸۰ درصد موارد در اروپا مشاهده شده است. وی همچنین وعده داد که طی جلسه بعدی، یک هیئت متخصص سازمان جهانی بهداشت را که در حال نظارت بر شیوع بیماری است، تشکیل خواهد داد.

اکثر بیماران آبله میمون تب، بدن درد، لرز و خستگی را تجربه می کنند. افراد مبتلا به نوع شدید تر بیماری ممکن است دچار بثورات و ضایعاتی در صورت و دست ها شوند که می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد.

 این بیماری در بخش هایی از آفریقا بومی است، جایی که مردم از طریق نیش جوندگان یا حیوانات کوچک آلوده شده اند. باید به این نکته نیز اشاره کرد که ویروس آبله میمونی معمولاً به راحتی در بین مردم پخش نمی شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۷۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان