//
کدخبر: ۳۵۸۰۶۰ //

سیر صعودی کرونا در تبریز/ موردی از وبا گزارش نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تاکنون در آذربایجان شرقی بیماری وبا مشاهده نشده است، گفت: اما به علت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی کرونا در استان در حال افزایش است و به رغم اینکه اعلام نشده از ماسک استفاده نکنید اما بیشتر مردم آن را کنار گذاشته اند.

سیر صعودی کرونا در تبریز/ موردی از وبا گزارش نشده است
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین حقایی  اظهار کرد: متاسفانه موارد سرپایی و بستری کرونا سیر صعودی دارد بر این اساس رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به خصوص در فضاهای سربسته و دریافت واکسن کرونا مورد تاکید است. 

وی یادآور شد: ۳۶ کرونایی در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری هستند و ۱۳ نفر هم در بخش مراقبت های ویژه می باشند همچنین ۱۵ بیمار جدید نیز در ۲۴ساعت گذشته شناسایی شدند. 

وی افزود: اکنون افراد بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون مرحله چهارم واکسن خود را دریافت کنند.

حقایی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی کرونایی در استان نداشتیم، یادآور شد: تاکنون ۸۸.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال مرحله اول، ۸۳.۵درصد جمعیت بالای ۱۲ سال و افراد بالای ۱۸ سال ۵۱.۲۸ درصد واکسن خود را در آذربایجان شرقی دریافت کرده اند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین با اشاره دوباره به شیوع بیماری وبا در برخی کشورهای همجوار و استان های همجوار این کشورها در کشور، گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از وبا در آذربایجان شرقی گزارش نشده ولی به هر حال باید مردم مراقب آب آشامیدنی خود باشند تا بهداشتی بوده اگر به کیفیت آن شک دارند آب را بجوشانند، میوه و سبزی ها هم باید به دقت شسته شود. 

وی یادآورشد: اگر فاضلاب روبازی وجود دارد از نزدیک شدن کودکان به آن محیط جلوگیری شود و قبل از خروج از دستشویی دست ها به خوبی با آب و صابون شسته شود. 

حقایی با توصیه به اینکه با مشاهده اسهال و استفراغ به اولین مرکز بهداشتی مراجعه کنید، اظهار کرد: آبی که استفاده شرب می شود باید سالم و بهداشتی باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۰۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان