//
کدخبر: ۳۵۷۴۹۶ //

این واکسن کرونا علیه همه سویه های امیکرون مصونیت ایجاد می کند

طبق ادعای محققان این شرکت، واکسن کووید Novavax به طور شگفت انگیزی در برابر همه انواع Omicron موثر است.

این واکسن کرونا علیه همه سویه های امیکرون مصونیت ایجاد می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت زیست فناوری Novavax، شرکتی آمریکایی با ۷۹۱ کارمند در سال ۲۰۲۱ واقع در ایالت مریلند در آمریکا می‌باشد که پیشرو در تولید واکسن بر علیه بیماری‌های عفونی مهم و خطرناک می‌باشد. 

شرکت بیوتکنولوژی نواواکس (Novavax) ادعا کرده است که واکسن کووید-۱۹ می‌تواند پاسخ‌های ایمنی موثری را در برابر همه انواع Omicron ایجاد کند.

پیتر مارکس، مدیر بخش واکسن FDA، گفت: اگرچه واکسن Novavax هنوز مجوز استفاده در آمریکا را نگرفته است، مهم است که شرکت این داده‌ها را ارائه کند.

واکسن کووید-۱۹ Novavax در آمریکا با مسیر سختی برای مجوز مواجه شده است. چالش‌های توسعه و موانع تولید در سال ۲۰۲۱ سرعت را کاهش داد، اما تا پایان سال، واکسن جدید در سراسر جهان توزیع شد.

طبق گزارش‌ها، این شرکت در ژانویه داده‌ها را به FDA ارسال کرد، اما مشکلات تولید همچنان مجوز را متوقف می‌کرد.

در اوایل ژوئن، یک پانل مشاوره FDA مجوز استفاده اضطراری برای واکسن را توصیه کرد و مجدداً سؤالاتی در مورد استاندارد‌های ساخت مطرح شد که منجر به توقف تأیید نهایی شد.

مارکس یکی از محققین این پروژه گفت:ما تولید را بسیار جدی می‌گیریم. خودمان را درمقایسه با کشور‌های دیگر در زمینه تولید معیار قرار نمی‌دهیم، در نظر می‌گیریم که استاندارد بسیار بالایی داریم و به همین دلیل است که اغلب به عنوان یک استاندارد طلایی برای تولید خود و به ویژه در زمینه واکسن‌ها در نظر گرفته می‌شویم.

داده‌های جدید منتشره شده توسط Novavax نشان می‌دهد که فرمول واکسن اصلی آن، پاسخ‌های ایمنی گسترده‌ای ایجاد می‌کند و در نتیجه آنتی بادی‌هایی ایجاد می‌کند که پاسخ‌های موثری را به همه گونه‌های جدید Omicron، از جمله زیرگروه ایمنی BA.۵ نشان می‌دهد.

به طور خاص، داده‌ها نشان می‌دهند که واکسن نواواکس پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده‌ای را به انواع Omicron تولید می‌کند که با آنچه در برابر سویه اصلی SARS-CoV-۲ در اوج آزمایش فاز ۳ اولیه آن مشاهده شد، قابل مقایسه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۴۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان