//
کدخبر: ۳۵۵۲۶۸ //

خوردن ماهی و یک بیماری خطرناک!

افرادی که بیشتر ماهی یا تن ماهی خام مصرف می کنند، خطر دچار شدن به ملانوما را در آنها افزایش می دهد.


خوردن ماهی و یک بیماری خطرناک!
به گزارش فرتاک نیوز،

دانشمندان دانشگاه براون ایالات متحده نشان دادند افرادی که 300 گرم ماهی در هفته (42.8 گرم در روز) می خورند، 22 درصد بیشتر از افرادی که تنها 3.2 گرم ماهی در روز مصرف می کنند، در معرض خطر ابتلا به ملانوما بدخیم هستند.

این مطالعه شامل 491367 بزرگسال آمریکایی با میانگین سنی 62 سال بود که گزارش دادند در مقایسه با سال پیش به چه اندازه ماهی سرخ شده، ماهی خام و تن ماهی خورده‌اند و همچنین در هر وعده به چه اندازه مصرف کرده اند. سپس این گروه میزان بروز سرطان پوست را در یک دوره 15 ساله محاسبه کردند. یک درصد از افراد به ملانوما بدخیم دچار شدند، در حالی که 0.7 درصد به ملانوما پیش سرطانی یا مرحله صفر دچار شدند. در مقایسه با تنها 0.3 گرم، با 18 درصد بیشتر خطر ملانوما بدخیم و 25 درصد بیشتر خطر سلول های پیش سرطانی مرتبط است. افرادی که روزانه 14.2 گرم تن ماهی مصرف می کردند نیز با افزایش 20 درصدی در معرض خطر بودند.

نویسندگان این مقاله اشاره می‌کنند که این نتایج به دلیل وجود آلاینده‌هایی مانند بی‌فنیل‌های پلی کلره، دیوکسین، آرسنیک و جیوه در ماهی است. با این حال، ممکن است افرادی که بیشتر ماهی یا تن ماهی خام مصرف می کنند، عادات و سبک زندگی دیگری داشته باشند که خطر دچار شدن به ملانوما را در آنها افزایش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۲۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان