//
کدخبر: ۳۵۲۵۶۲ //

آبله میمونی در ایران مشاهده شده است؟/ اظهارات سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت درخصوص شیوع این بیماری

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت:‌ تاکنون مورد مشکوک به آبله میمونی نداشته‌ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می‌کند.

آبله میمونی در ایران مشاهده شده است؟/ اظهارات سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت درخصوص شیوع این بیماری
به گزارش فرتاک نیوز،

پدرام پاک‌آیین، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با بیان این‌که "تاکنون مورد مشکوک به آبله میمونی نداشته‌ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می‌کند."؛ گفت: آبله میمونی، یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی است. در زمان حاضر 15 کشور دنیا موارد مشکوک این بیماری را گزارش کرده‌اند. در این 15 کشور، 197 مورد مشکوک گزارش شده و 108 مورد تشخیص قطعی در دنیا داده شده است.

پاک‌آیین با اعلام این‌که "فعلاً مشکلی در خصوص این بیماری در کشور وجود ندارد."، افزود: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را بررسی می‌کند تا از عدم ابتلای آنها به آبله میمونی اطمینان حاصل کند، همچنین درباره پیشگیری و درمان این بیماری، متن راهنمایی تدوین شده است که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با ابراز این که سرایت‌پذیری این بیماری چندان بالا نیست، تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده، تماس با جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست توسط حیوان آلوده و همچنین از طریق قطرات تنفسی انسان مبتلا، عطسه یا سرفه او منتقل می‌شود.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پایان گفت: از آنجا که سرایت‌پذیری این بیماری بالا نیست، تصور نمی‌شود کار به همه‌گیری بالا بکشد و  جای نگرانی نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۲۵۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان