//
کدخبر: ۳۵۱۰۱۵ //

کرونا به مرحله حساسی رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حالی که متاسفانه شاهد کاهش سطح دغدغه مردم به خطر بیماری کرونا هستیم باید به یاد داشته باشیم کرونا در حال حاضر در مرحله حساسی قرار گرفته است.

کرونا به مرحله حساسی رسیده است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر وحید حسینی در نشست روزانه ستاد مقابله با کرونا در علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا که از آغاز شیوع تا کنون، جهادگرانه در راستای تأمین سلامت مردم، به صورت شبانه روزی مشغول به ارائه خدمت هستند، اظهار کرد: سطح همه گیری کرونا طی بیش از دو سال گذشته در دنیا، گویای این امر است که نمی‌توان آینده قابل اطمینانی را در زمینه نحوه شیوع بیماری پیش بینی کرد؛ در شرایط کنونی که کرونا در وضعیت حساسی قرار گرفته، کاهش نسبی آمارها نباید به منزله پایان این بیماری و بی توجهی به رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی باشد.

او با تاکید بر ضرورت حفظ پایبندی نسبت به رعایت اصول بهداشتی در سطح جامعه افزود: در شرایط کنونی می‌توانیم با رعایت صحیح بهداشت و اصول پیشگیرانه، در قطع زنجیره‌های این بیماری و ریشه کنی آن در جامعه نقش سازنده ای ایفا کنیم و از سویی دیگر، بی توجهی افراد در این زمینه می‌تواند به منزله آغاز بحرانی دیگر در جامعه و به خطر افتادن سلامت مردم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه آمارها نشان دهنده پایداری زنجیره‌های انتقال کرونا در سطح استان و کشور است، گفت: تجربه بیش از دو سال گذشته و پیامدهای ناگواری که این بیماری در سطح دنیا به دنبال داشت، ضرورت احساس مسؤولیت یکایک افراد جامعه را در برابر این بیماری و پیشگیری از گسترش شیوع آن افزایش می‌دهد.

او اعلام کرد: مرحله جدید واکسیناسیون کرونا در استان با اولویت افراد بالای ۷۰ سال، بیماران خاص و مبتلا به نقص سیستم ایمنی، همچنین کادر بهداشت و درمان آغاز شده است.

دکتر حسینی همچنین راه اندازی مرکز واکسیناسیون فاطمه الزهرا (س) ویژه پزشکان نظام پزشکی و اتاق واکسیناسیون ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه در طبقه همکف ساختمان مرکزی دانشگاه برای تزریق مرحله جدید واکسن کرونا را دیگر زیرساخت‌های ایجاد شده در این زمینه برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از مردم به ویژه افرادی که در ایمن سازی جامعه با مشارکت در دریافت واکسن، با تیم واکسیناسیون استان همکاری می‌کنند، اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و ۶ دهم درصد دوز یک، ۸۷ و ۶۵ صدم درصد دوز دو و نزدیک به ۴۹ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دوز سوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

این مقام مسؤول در حوزه سلامت فارس اضافه کرد: از زمان اعلام شده برای تزریق مرحله جدید واکسن تا کنون، هزار و ۶۶۱ نفر از جمعیت گروه هدف در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز مرحله جدید واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

دکتر حسینی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جان باختگان کووید ۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلاء در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت افراد بستری و بهبود یافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

دیگر اعضای این نشست نیز ضمن اعلام گزارشی از آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس؛ به بررسی شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان و همچنین آمار انجام واکسیناسیون به ویژه مرحله جدید واکسیناسیون در استان طی روز گذشته پرداختند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان