//
کدخبر: ۳۴۷۵۵۵ //

چگونگی تشخیص آلرژی بهاره از کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده (CDC) در گزارشی تازه با توجه به تشدید حساسیت‌های فصلی در ماه جاری، به یادآوری شباهت‌ها و تفاوت‌های بین علائم کووید-۱۹ و آلرژی فصلی پرداخته است.

چگونگی تشخیص آلرژی بهاره از کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده، علائم مشترک افراد مبتلا به کروناویروس و افرادی که دچار آلرژی فصلی هستند شامل سرفه، سردرد و خستگی است. در همین حال، علائمی مانند بدن درد، از دست دادن حس چشایی یا بویایی و همچنین تب یا لرز معمولا با بیماری کووید-۱۹ مرتبط هستند.

در گزارش این مرکز آمده است که تنگی نفس یکی دیگر از علائم رایج کروناویروس است و کمتر در افراد مبتلا به آلرژی فصلی مشاهده می شود. همچنین کمتر احتمال دارد که کووید-۱۹ باعث عطسه، خارش یا آبریزش چشم‌ها شود که از علائم شایع آلرژی هستند.

طبق اعلام این مرکز، علائم بیشتری که معمولا با آلرژی همراه است شامل گلودرد و آبریزش یا گرفتگی بینی هستند اما افراد مبتلا به کووید-۱۹ نیز ممکن است این علائم را تجربه کنند.

به رغم اینکه برخی تفاوت‌های مشخص بین بیماری کووید-۱۹ و آلرژی فصلی وجود دارد، پزشکان همچنان به افرادی که مطمئن نیستند دچار چه عارضه‌ای هستند، توصیه می کنند که نکات بهداشتی را رعایت کنند. هرچند، بهتر است که این علائم تا تشخیص قطعی و نهایی از سوی متخصص، علائم کووید-۱۹ در نظر گرفته شوند و احتیاط‌ های لازم در این زمینه از سوی بیمار و اطرافیان وی صورت گیرد.

در حالیکه افراد مبتلا به آلرژی فصلی در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ یا علائم شدیدتر ناشی از این ویروس نیستند، افراد مبتلا به آسم متوسط ​​تا شدید ممکن است بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به کروناویروس باشند.

به گزارش مدیکال دیلی، آلرژی ها بر اثر واکنش سیستم ایمنی بدن به عوامل خارجی و محرک که "آلرژن" (عامل حساسیت‌زا) نامیده می شوند، بروز می‌کنند. آمار این سازمان نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی انواع مختلفی از آلرژی ها را تجربه می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان