//
کدخبر: ۳۴۳۸۷۰ //

بیماری انسداد مُزمن ریوی در ماه پایانی سال افزایش می‌یابد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدنبال خانه تکانی‌های شب عید و روی‌آوری مردم به استفاه از مواد شوینده، همه سال در اسفند ماه با افزایش بیماری‌های انسداد مُزمن ریه مواجه می‌شویم.

بیماری انسداد مُزمن ریوی در ماه پایانی سال افزایش می‌یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر اسدالله اسدیان، روز یکشنبه اظهار داشت: استفاده از مواد شوینده‌ با غلظت بالا صدمات جبران ناپذیری در دستگاه تنفسی باقی می‌گذارد که در برخی مواردی افراد را در معرض خطر آسم تحریکی یا برونشیت شیمیایی قرار می‌دهد و حتی افراد دارای زمینه بیماری تنفسی را به انسداد مُزمن ریوی مُبتلا می‌سازد.

وی تاکید کرد: بکارگیری شوینده‌ها برای تمیزکردن منازل باید در فضای آزاد صورت بگیرد یا هنگام استفاده از آنها در محیط بسته باید با روشن کردن هواکش و باز کردن درب و پنجره توامان باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: استفاده ترکیبی از جوهر نمک و آب ژاول(وایتکس) باعث بروز آسم شیمیایی یا تحریکی می‌شود که زمینه ساز برونشیت و نارسایی تنفسی است که خطرات جدی به همراه دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از جوهر نمک در محیط بسته مثل حمام و مخلوط کردن آن با آب جوش باعث آزاد شدن گاز کُلر می‌شود که  علائم بیماری تنفسی آن گاه حتی تا یکسال باقی می‌ماند.

دکتر اسدیان با اشاره به اینکه بین ۴ تا ۵ درصد از برونشست تحریکی ناشی از مواد شوینده است که برای دستگاه تنفسی خطرازا محسوب می‌شود، گفت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد با استفاده از شوینده‌ها، برخی از افراد دچار علائمی شبیه تنگی نفس می‌شوند.

بدلیل خطرات مواد شوینده برای مصرف کنندگان، استفاده از ماسک هنگام استفاده از این مواد توصیه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۸۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان