//
کدخبر: ۳۴۳۳۲۰ //

مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن نورا صادر شد

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن نورا به عنوان دز بوستر (یادآور) همزمان با میلاد باسعادت امام حسین(ع) خبر داد.

مجوز مصرف اضطراری داوطلبانه واکسن نورا صادر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بهرام دارایی در این باره اظهار داشت: سازمان غذا و دارو مطابق سیاست‌های وزارت بهداشت اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون، تکمیل مستندات ثبت، ارایه و تایید گزارش اثربخشی در جمعیت مورد تایید کمیته مطالعات بالینی و رعایت ضورابط و مقررات، مجوز مصرف اضطراری واکسن نورا را به عنوان دز بوستر صادر کرد.

نورا، ششمین واکسن ایرانی کرونا است که پس از واکسن‌های برکت، پاستوکووک، رازی‌کووپارس، اسپایکوژن و فخرا مجوز استفاده اضطراری را از وزارت بهداشت دریافت کرده است.  

نورا یک واکسن نوترکیب است که با تلاش پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌ شده و قابلیت استفاده برای دز یادآور را دارد.

حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) نیز اعلام کرده است که تاکنون پنج میلیون دز واکسن ایرانی نورا تولید شده و آماده تحویل به وزارت بهداشت است که این وزارتخانه باید این واکسن را خریداری و به سبد واکسیناسیون عمومی اضافه کند.

وی ظرفیت تولید ماهانه واکسن ایرانی نورا را حدود ۳ میلیون دز بیان کرد و گفت:‌ نورا واکسنی بی عارضه است. در این واکسن به دلیل نوترکیب و پروتئینی بودن عارضه ای وجود ندارد.  این واکسن ایرانی توانسته سطح آنتی بادی خوبی را تولید کند که در برابر ویروس کرونا محافظت کننده است،  نورا ۱۰۰ درصد داخلی است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)،   واکسن نورا از مناسب‌ترین واکسن‌ها برای تزریق دز سوم است چون این واکسن اثربخشی بالایی حدود ۹۰ درصد دارد و میزان آنتی بادی مناسبی را در بدن ایجاد می‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۳۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان