//
کدخبر: ۳۴۳۰۸۸ //

تزریق دوز چهارم برای چه کسانی توصیه می شود؟

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با بیان اینکه اگر مردم تزریق سه دوز واکسن را تکمیل کنند، جامعه به یک ایمنی نسبی در برابر ویروس کرونا خواهد رسید و تا حد زیادی از بستری و مرگ و میر مصون می شوند، اظهار داشت: در افرادی که سه دوز واکسن را دریافت کرده اند، شاید بتوان گفت بیش از ده برابر میزان مرگ و میر و بستریشان نسبت به افرادی که واکسن نزده اند کمتر بوده است.

تزریق دوز چهارم برای چه کسانی توصیه می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حمیدرضا جماعتی در گفتگویی گفت: مطالعه ای در کوبا بر روی بیش از 3 میلیون کودک 2 تا 10 سال که واکسن پاستوکووک را زده بودند انجام شده که نشان داده واکسن 99درصد کارایی داشته و هیچ عارضه ای هم نداشته است.

واکسیناسیون کودکان بالای 5 سال را جدی بگیرید!

وی یادآور شد: جالب است چون قبل از شیوع امیکرون به این تعداد بچه واکسن زدند، ارتفاع پیک امیکرون در کوبا نسبت به سایر کشورها چون آمریکا بسیار کمتر بوده است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: این نشان می دهد بچه ها یکی از منابع به وجود آمدن پیک ویروس و گردش ویروس در جامعه هستند و اگر بتوانیم با واکسن بچه ها را ایمن کنیم می توانیم کل جامعه را در واقع ایمن سازیم، چون بچه هایی که ناقل هستند باعث گرفتار کردن اعضای مسن و دارای بیماری زمینه ای می شوند و همین مسأله منجر به شعله ورتر شدن پیک می شود.

جماعتی توصیه ای جدی برای خانواده ها داشت: خانواده ها این نکته را بدانند که بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است و واکسن های سینوفارم و پاستوکووک ، دو واکسنی هستند که سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت آن ها را مورد تأیید قرار داده اند و هر دو عارضه ی جدی در بچه ها نداشته اند.

تزریق سه دوز واکسن چقدر از بستری و مرگ و میر بر اثر کرونا می کاهد؟

وی گفت: طی گزارشاتی که ما داریم در بخش های مراقبت های ویژه میزان بستری و اینتوبه و مرگ و میر در افرادی که واکسن نزده اند به مراتب خیلی بیشتر از افرادی بوده که حداقل یک دوز واکسن زده اند. افرادی هم که یک دوز واکسن زده اند میزان مرگ و میز و بستریشان نسبت به افرادی که دو دوز واکسن زده اند بیشتر بوده است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تأکید کرد: :در افرادی هم که سه دوز واکسن را دریافت کرده اند، شاید بتوان گفت بیش از ده برابر میزان مرگ و میر و بستریشان نسبت به افرادی که واکسن نزده اند کمتر بوده است.

تزریق دوز چهارم برای چه کسانی توصیه می شود؟

جماعتی در خصوص چند و چون تزریق دوز چهارم در ایران عنوان داشت: تزریق دوز چهارم واکسن کرونا و اینکه باید به چه کسانی زده شود و از چه نوعی باشد، در کمیته ی علمی و در کمیته واکسن در حال بررسی است. البته در کشورهای محدودی هم که دوز چهارم را شروع کرده اند، دوز چهارم نه برای همه ی افراد بلکه برای پرسنل درمانی، افراد مسن، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، پیوندی و افرادی که بیماری زمینه ای دارند تزریق می شود.

وی گفت: خوشبختانه کشور ما از نظر واکسیناسیون نسبت به کشورهای جهان از حد میانه خیلی بالاتر است. بنابراین اگر مردم تزریق سه دوز واکسن را تکمیل کنند، جامعه به یک ایمنی نسبی در برابر ویروس کرونا خواهد رسید و تا حد زیادی از بستری و مرگ و میر مصون می شوند.

توصیه های مهم دبیر کمیته علمی کرونا برای شب عید!

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران توصیه هایی هم برای ایام شب عید داشت: مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. زدن ماسک های استاندارد، شستن دست ها با محلول های حاوی الکل و صابون ، عدم حضور در اماکن شلوغ تا حد امکان و رعایت فاصله و وجود تهویه در مکان های شلوغ بسیار مهم است که از بار ویروسی که در فضا هست کاسته شود .

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا به بهداشت نیوز گفت: مسأله مهم در این روزها تکمیل واکسیناسیون است، بسیاری از افراد بزرگسال هنوز سه دوز را نزده اند و ما علاوه بر بزرگسالان، به نوجوانان، کودکان و خانم های باردار توصیه می کنیم که حتما واکسیناسیون خود را کامل کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۰۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان