//
کدخبر: ۳۴۱۹۶۹ //

پیش‌بینی فروکش کردن اُمیکرون تا عید نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برآورد ما این است که پیش از عید نوروز موج اُمیکرون فروکش می‌کند؛ البته اگر سویه جدید اُمیکرون فعال نشود.

پیش‌بینی فروکش کردن اُمیکرون تا عید نوروز
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین قناعتی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه «سلام تهران» با اشاره به وضعیت فراگیری اُمیکرون، گفت: اُمیکرون در حال کاهش بوده و مراجعات سرپایی کمتر شده و بستری نیز در حال کاهش است.

وی یادآور شد:امیدوار هستیم همان‌طور که در موج‌های قبلی انتظار داشتیم منحنی بستری، آی‌سی‌یو و منحنی مرگ پایین‌تر بیاید. اینکه در چند روز آینده چه اتفاقی خواهد افتاد به این بستگی دارد که آیا این سویش جدید امیکرون فعال بشود یا خیر.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بر اساس آماری که داده می‌شود و مراجعات و اطلاعاتی که به دست ما می‌رسد امیکرون در دنیا خیلی شایع شده است. بسیاری از افراد مبتلا شدند و در سطح سرماخوردگی بیشتر خود را نشان داده است.

قناعتی بیان داشت: به‌طورکلی امیکرون نسبت به دلتا خیلی ضعیف‌تر بود اما به‌هرحال تلفات نیز داد و اگر واکسیناسیون انجام نشده بود، تلفات بیشتر می‌شد.

وی با توجه به تأثیر واکسیناسیون در ابتلا به امیکرون و ضریب خطای واکسن‌های ایرانی، عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد از مردم واکسن زدند و تعداد افراد واکسینه نشده زیر ۲۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران متذکر شد: به‌ طورکلی وقتی نسبت می‌گیریم افرادی که از دست ‌رفته‌اند غالباً واکسن نزده بودند. واکسن‌هایی که در ایران وجود دارد تمام مراحل خیلی جدی ارزشیابی را گذرانده‌اند.

قناعتی متذکر شد: سخت‌گیری‌ها در ایران در حد کشورهای اروپایی و آمریکا بود؛ تمام تلاش انجام شد که حتی کوچک‌ترین مشکلی پیش نیاید اما به‌طورکلی این مسئله نیز وجود دارد که تمام واکسن‌ها در دنیا با مجوزهای اضطراری بالا آمده‌اند؛ یعنی برخی از مراحلی که باید در حالت عادی یک دارو برای مصرف طی کند، نگذراندند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: رعایت مردم خیلی اهمیت دارد؛ یعنی کسانی که سرما می‌خورند ۴ یا ۵ روز اول را از خانه خارج نشوند؛ چراکه هر کس بیرون بیاید ابتلا را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: برآورد ما این است که پیش از عید موج اُمیکرون فروکش می‌کند؛ البته اگر سویه جدید امیکرون فعال نشود. نکته دیگر این است که به سمتی در حال حرکت هستیم که سالیان سال کرونا با ما خواهد بود اما به صورت خفیف بوده و موارد کم خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: البته گاه‌وبیگاه ممکن است موج‌هایی داشته باشد. نمی‌توانیم سالیان سال مانند شرایط عادی زندگی کرده و باید مواردی را رعایت کنیم. به نظر می‌رسد وسعتی که اُمیکرون در دنیا اشغال کرد شاید خودش یک واکسیناسیون بوده است. 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۹۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان