//
کدخبر: ۳۴۰۰۷۸ //

این علامت جدید به نشانه‌های اومیکرون اضافه شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه علائم پوستی یکی از نشانه‌های ابتلا به اومیکرون است ،گفت : در حال حاضر عوارض پوستی در مبتلایان به اومیکرون افزایش یافته است و افراد پس از مشاهده هرگونه تغییری در پوست بدن به پزشک مراجعه کنند.

این علامت جدید به نشانه‌های اومیکرون اضافه شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سیمین بابایی روز شنبه  افزود: در سویه اومیکرون علاوه بر عوارضی همچون آبریزش بینی، گلودرد ، سرفه، بدن درد و خستگی ، علائم پوستی نیز در برخی از افراد مشاهده شده است که باید جدی گرفته شود.

وی توضیح داد : این علائم پوستی شامل کهیر ، اگزما ، تبخال و زخم ، عرق سوز شدن ، قرمز شدن بدن است که در حال حاضر  شایع ترین آن کهیر است که به طور ناگهانی ظاهر و با خارش همراه می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه سویه اومیکرون نیز همانند سویه های قبلی کرونا است ، گفت: شدت علایم این سویه در افراد متفاوت است و نباید به این باور غلط اتکا کرد که اومیکرون مانند یک سرما خوردگی ساده است و تنها علائمی مانند سرماخوردگی دارد.

وی با بیان اینکه وخامت حال بیمار مبتلا به اومیکرون با واکسیناسیون ارتباط دارد ، بیان کرد : کسانی که هر سه دز واکسن را تزریق کرده باشند عموما به این بیماری مبتلا نمی شوند و در صورت ابتلا نیز علائم خفیفی دارند.

دکتر بابایی همچنین از افزایش ابتلای کودکان به سویه امیکرون در مازندران ابراز نگرانی کرد و گفت : طی هفته ی اخیر ابتلا کودکان به سویه اومیکرون در مازندران بشدت افزایش یافته است و  علت آن عدم تزریق واکسن به  این گروه سنی است.

هفته سخت کرونایی در انتظار مازندران

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به سرعت در استان در حال افزایش است ، گفت: طی یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری کرونایی بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است که اگر این روند ادامه پیدا کند پیش بینی می شود تعداد مبتلایان ما  ۲.۵ برابر پیک پنجم و تعداد بستری ها نیز به بیش از ۱.۵ برابر پیک قبلی برسد.

وی با تاکید بر اینکه هفته پیش رو یک هفته سرنوشت ساز برای وضعیت کرونایی مازندران است ، افزود: شیوع ویروس در استان بشدت روند صعودی دارد و لازم است در یک هفته پیش رو مازندرانی ها در خانه بمانند و به جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشوند.

دکتر بابایی با اشاره به افزایش شهرهای قرمز کرونایی در مازندران ، بیان کرد: طی یک هفته  بیش  از نیمی از شهرستان های مازندران از رنگ آبی کرونایی به رنگ قرمز درآمدند و اگر این عادی انگاری ادامه داشته باشد امکان قرمز شدن کامل شهرستان های مازندران وجود دارد.

بر اساس اخرین رنگ بندی کرونایی در حال حاضر ۱۴ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز ، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در .ضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

همچنین طبق اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۱۷۹ بیمار جدید به ۷۵۰ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان