//
کدخبر: ۳۳۸۳۹۷ //

میزان اثربخشی واکسن اسپوتنیک روی امیکرون چقدر است؟

الکساندر گینتزبورگ، مدیر موسسه تحقیقاتی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، مدعی شد اثربخشی واکسن روسی اسپوتنیک V کووید-۱۹ علیه سویه جدید و جهش یافته اومیکرون حدود ۷۵ درصد است.


میزان اثربخشی واکسن اسپوتنیک روی امیکرون چقدر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در پی شیوع سریع سویه جدید و جهش یافته کرونا که قابلیت انتقال بسیار زیادی دارد، پژوهشگران در تلاش هستند تا واکسنی مفید و موثر در برابر این سویه ارائه کنند و پیش از این شرکت های مشهور واکسن سازی از جمله فایزر و مدرنا از برنامه ریزی برای تولید واکسن ویژه این سویه خبر داده و مدعی شده بودند تا بهار پیش رو این واکسن ها عرضه می شود.

 در این شرایط مدیر موسسه واکسن سازی گامالیا در روسیه که یکی از شرکت های پیشرو در تولید واکسن محسوب می شود، مدعی شد که واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V) این شرکت می تواند تا حد مناسبی از ابتلا به اومیکرون پیگیری کند.

این کارشناس در شانزدهمین کنگره بین المللی باروری اظهار داشت: در مجموع، اثربخشی واکسن اسپوتنیک V در برابر نوع اومیکرون به 75درصد می رسد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود:  اگر فردی با دوز تقویتی و مکمل واکسن اسپوتنیک لایت  به طور مجدد واکسینه شود، محافظت در برابر اومیکرون به ۱۰۰ درصد  می رسد.

گینتزبورگ خاطرنشان کرد در افرادی که واکسن تقویت کننده دریافت نکردند، اثربخشی اسپوتنیک وی پس از شش ماه در حدود ۵۶ تا ۵۷ درصد بود. به گفته رئیس بزرگترین شرکت واکسن سازی روسیه، واضح است که توصیه های وزارت بهداشت در مورد نیاز به واکسیناسیون مجدد با اسپوتنیک لایت هر شش ماه یکبار کاملاً توجیه شده و با داده ها پشتیبانی می شود.

مطالعات این مرکز نشان می دهد کاهش میزان اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی در مقابله با نوع اومیکرون هشت برابر است، که هنوز برای ایجاد سطح مطلوب محافظت، کافی است در حالی که سایر واکسن ها کاهش ۲۱ برابری را نشان می ‌دهند. این تفاوت ایجاد مصونیت کاملا آشکار است.

بنابراین، ما می توانیم مدعی شویم در حال حاضر، ما یک واکسن بسیار کارآمد داریم که  می تواند در ترکیب با دوز تقویت کننده و مکمل، به طور کامل از جمعیت محافظت کند. وی در خاتمه توضیحاتش به این موضوع اشاره کرد که واکسن اسپوتنیک لایت می تواند به عنوان یک واکسن تقویت کننده نه تنها پس از اسپوتنیک V بلکه پس از سایر واکسن ها  نیز استفاده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۳۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان