//
کدخبر: ۳۳۶۰۳۵ //

ارائه کارت واکیسیناسیون شرط حضور دانش‌آموزان دبیرستانی در امتحانات و شرکت در کلاس‌های درس

طبق جدیدترین اعلام نظر مسئولان آموزش و پرورش، شرط حضور دانش‌آموزان دبیرستانی در امتحانات و شرکت در کلاس‌های درس ارائه کارت واکیسیناسیون یا تست منفی کرونا آن هم هر ۱۵ روز یکبار است.

 ارائه کارت واکیسیناسیون شرط حضور دانش‌آموزان دبیرستانی در امتحانات و شرکت در کلاس‌های درس
به گزارش فرتاک نیوز،
با واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 سال به بالا شاهد بازگشایی حضوری تمام مدارس از اول آذر ماه بودیم.
اگر چه آموزش و پرورش تا همین چند وقت قبل، واکسیناسیون دانش‌آموزان را شرط حضور در مدرسه نمی‌دانست و علیرضا کمرئی، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در این‌ باره گفته بود: «واکسیناسیون برای حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست و آنچه که در مدارس آموزش‌وپرورش برای مقابله با کرونا رعایت می‌شود فاصله‌گذاری و تهویه هوای کلاس‌ها است.»
البته وزارت بهداشت از همان ابتدای بازگشایی مدارس اعلام کرد که شرط ورود به دانشگاه‌ها و مدارس زدن دو دوز واکسن است، اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌گفتند که تزریق  واکسن شرط حضور در مدارس نیست با این حال هم‌اکنون گفته‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش، تغییر و در تضاد با گذشته قرار گرفته است.
بر این اساس و طبق جدیدترین اعلام نظر مسئولان آموزش و پرورش، شرط حضور دانش‌آموزان  دبیرستانی در امتحانات و شرکت در کلاس‌های درس ارائه کارت واکسیناسیون یا تست منفی کرونا آن هم هر 15 روز یک‌بار است.
عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اعلام این خبر گفته است: این موضوع علاوه بر دانش‌آموزان بالای 12 سال شامل حال معلمان و کارکنان مدارس می‌شود همچنین هیچ مدرسه‌ای در شهر تهران حق تشکیل کلاس‌های صرف مجازی را ندارد و آموزش باید به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری ارائه شود.
کمال حیدری معاون وزارت بهداشت نیز واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای 12 سال را برای حضور در مدارس الزامی اعلام کرده است چرا که در مدارس شاهد تجمع دانش‌آموزان در کنار یکدیگر هستیم و باید شرایط ایمن فراهم شود.
وی گفته است: افرادی که نمی‌خواهند واکسن تزریق کنند از آموزش مجازی استفاده کنند اما برای ورود به مدرسه حتماً باید واکسن زده باشند همچنین به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم در برگزاری امتحانات، محل حضور دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکرده‌اند را از سایرین مجزا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان