//
کدخبر: ۳۳۲۵۲۴ //

آموزش آمیزش زناشویی در دوران کرونا

خطر ابتلا به ویروس کرونا زن و شوهر ها و افرادی که رفتارهای پر خطر جنسی نظیر رابطه با معشوقه های متعدد دارند را تهدید میکند، زناشویی و رابطه جنسی ریسک مبتلا شدن به ویروس کرونا را بالا می برد.

آموزش آمیزش زناشویی در دوران کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

دو ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد و یکی از سوالاتی که برای بسیاری از زوج های جوان وجود دارد این است که رابطه جنسی باید به چه صورتی انجام شود تا ویروس کرونا انتقال پیدا نکند که درباره همین مسئله نیز بارها به صورت های مختلف بحث شده است.

رکسانان ساسان روانشناس در زمینه سکسوتراپی ، درباره این مسئله که در زمان قرنطینه زوج ها باید چگونه با یکدیگر رابطه برقرار کنند تا کرونا ویروس بین آنها منتقل نشود گفت:

هنوز ابعاد مختلف این ویروس مشخص نشده است اما آن چیزی که یافته های علمی تاکنون به آن تاکید دارند این است که رابطه جنسی به صرف خود نمی تواند عامل انتقال ویروس باشد.

او افزود: ویروس کرونا از طریق تماس اندام های جنسی منتقل نمی شود اما به دلیل اینکه معمولا در حین رابطه، تماس دهانی انجام می شود بنابراین امکان مبتلا شدن فرد به این بیماری بالا می رود.

این سکسولوژیست در پایان تاکید کرد: اگر طرفین علائم کرونا را نداشتند، می توانند تنوع هایی برای رابطه خود استفاده کنند که فقط چهره به چهره نباشند.

دکتر نوید مقدم پزشک عمومی نیز درباره این مسئله زوج ها چگونه می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند گفت:

اصولا هر اقدامی که تنفس را درگیر کند اگر یکی از طرفین مبتلا باشد باعث ابتلای طرف مقابل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: اینکه رابطه جنسی برقرار شود و دست به طرف مقابل نخورد بعید است بنابراین ما پیشنهاد میکنیم به طور کلی هر دو نفر رعایت کنند.

دکتر مقدم با بیان اینکه اگر یک زوج یا شرکای جنسی در خانه قرنطیه باشند احتمال خطر ابتلا بسیار محدود است تصریح کرد: رابطه جنسی و سکس در هنگام مواجه شدن با افراد جدیدی که با یکدیگر در قرنطینه نیستند احتمال مبتلا شدن به ویروس را بالا می برد.

او در پاسخ به این سوال که ممکن است یکی از زوج ها برای کار به بیرون برود در آن زمان چه اتفاقی رخ می دهد تاکید کرد: اگر یک نفر بیرون برود که احتمال انتقال به فرد داخل خانه نیز وجود دارد و به عوامل زیادی مربوط است.

دکتر مقدم در پایان ا گفت: هیچ شواهدی درباره انتقال کرونا از دستگاه تناسلی وجود ندارد بلکه بر اساس شواهد موجود ویروس فقط با مخاط دستگاه تنفسی و گوارش انتقال پیدا می کند البته این مسائل دقیق نیستند چرا که دفع ویروس از دستگاه گوارش به شکل مدفوع شواهدی وجود دارد اما درباره دستگاه تناسلی شواهدی برای این موضوع وجود ندارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان