//
کدخبر: ۳۳۲۱۱۶ //

تنها واکسنی که دز سومش یک ماه بعد از دز دوم تزریق می شود

رییس انستیتو پاستور گفت: افراد بالای ۱۸ سال و بزرگسال به فاصله 1ماه از تزریق دز دوم می‌توانند دز یادآور واکسن پاستوکووک را تزریق کنند.

تنها واکسنی که دز سومش یک ماه بعد از دز دوم تزریق می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا بیگلری در یک گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد: واکسن پاستوکووک در سطح ملی و جهانی به عنوان یک واکسن شاخص شناخته می شود.

وی ادامه داد: با تکیه بر نتایج کارآزمایی که در کوبا و ایران داریم، این واکسن از مهر ماه وارد سبد واکسیناسیون شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

بیگلری با بیان اینکه واکسن پاستوکووک یک واکسن کامل و مجوز استفاده را نیز دریافت کرده است، افزود: تزریق کنندگان بزرگسال واکسن پاستوکووک، به فاصله یک ماه از تزریق دز دوم، می توانند دز یادآور این واکسن را تزریق کنند.

وی ادامه داد: افراد زیر ۱۸ سالی که دو دز واکسن پاستوکووک را تزریق کرده اند نیز نیاز به تزریق دز یادآور این واکسن ندارند.

بیگلری تصریح کرد: والدین با اطمینان خاطر می توانند از واکسن پاستوکووک برای فرزندان خود استفاده کنند.

بنا بر این گزارش، واکسن کرونای مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در کوبا به عنوان «سوبرانا۲» و در ایران به عنوان پاستوکووک نامگذاری شده است.

مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از ششم اردیبهشت سال جاری در هشت شهر و با حضور ۲۴ هزار داوطلب آغاز شد.

مجوز مصرف اضطراری این واکسن اوایل تیر ۱۴۰۰ نیز در ایران صادر شد. مطالعه واکسن سوبرانا ۲ در کوبا روی کودکان انجام شده و این کشور مجوز مصرف اضطراری برای کودکان را دریافت کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان