//
کدخبر: ۳۳۰۹۲۳ //

آیا واکسن‌های ایرانی برای تزریق به کودکان مجوز دارند؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت واکسن‌های ایرانی در رابطه با دریافت مجوز تزریق به کودکان و نوجوانان پرداخت.

آیا واکسن‌های ایرانی برای تزریق به کودکان مجوز دارند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

عاطفه عابدینی  در پاسخ به این سوال که کدام واکسن ایرانی مجوز تزریق به کودکان را دریافت کرده است؟، گفت: واکسن کوو ایران برکت مجوز تزریق به افراد ۱۲ تا ۱۸ سال را در قالب طرح کارآزمایی بالینی دریافت کرده است و این امکان وجود دارد که این واکسن در طرح کارآزمایی بالینی به این افراد تزریق شود.

وی ضمن اشاره به اینکه وزارت بهداشت واکسن‌های سینوفارم و پاستووک را در سبد تزریق به افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله قرار داده است، ادامه داد: پاستووک واکسن ایرانی کوبایی است که هم اکنون به اشخاص در ابن گروه سنی تزریق می‌شود که کارآزمایی بالینی برای ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور کوبا انجام شده و کارآزمایی بالینی بالای ۱۸ سال آن در ایران صورت گرفته و این واکسن بر اساس مطالعات کوبا به نوجوانان تزریق می‌گردد.

این فوف تخصص ریه در خصوص واکسن‌های کووپارس رازی و اسپایکوژن افزود: هیچکدام از این واکسن‌ها فعلا مجوزی برای تزریق به افراد زیر ۱۸ سال دریافت نکرده اند و لازم به ذکر است که پاستووک به افراد ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق می‌شود و برکت هم مجوز کارآزمایی بالینی را برای این گروه سنی دریافت کرده است و در حال حاضر واکسن داخلی برای افراد زیر ۱۲ سال نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان