//
کدخبر: ۳۳۰۱۴۳ //

باید به علم برای درمان کرونا اعتماد کرد

یک داروساز در خراسان جنوبی با اشاره به معرفی داروهای خوراکی ضد کرونا، گفت: باید به علم اعتماد کرد تا همگی نتایج بهتری را شاهد باشیم.

باید به علم برای درمان کرونا اعتماد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرزانه شمشیرگران در گفت‌وگویی از معرفی شدن دومین داروی خوراکی ضد کرونا خبر داد و گفت: اولین داروی خوراکی"مولنوپیراویر" بود که توسط شرکت"”Merck معرفی شد و بر اساس مطالعات احتمال مرگ و میر را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی افزود: دومین و جدیدترین داروی خوراکی و آنتی ویروس"Paxlovid" است که توسط شرکت فایزر معرفی شده و مطالعات فاز ۲ و ۳ آن نشان داده که تا ۸۹ درصد ریسک بستری و مرگ و میر در اثر کرونا را کاهش می‌دهد.

این داروساز با بیان اینکه اکنون باید اهمیت و ارزش علم برای بسیاری روشن شده باشد، ادامه داد: در ابتدا واکسن‌ها که نجات بخش همه ما بودند و حال داروهای خوراکی ضدویروس کرونا به کمک بشر آمده‌اند؛ کافی است باورشان کنیم.

شمشیرگران با بیان اینکه متاسفانه افرادی هستند که هنوز حتی واکسن کرونا را هم باور ندارند، بیان کرد: باید گفت افرادی که به علم اعتماد می‌کنند هم خود و هم اطرافیانشان سالم می‌مانند.

وی یادآور شد: باید در این برهه حساس از تاریخ به علم اعتماد کرد و با ادعاهای پوشالی و خلاف واقع و با نشر شایعاتی که اساس عالمی ندارند، به بدتر شدن وضعیت کرونا دامن نزد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۱۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان