//
کدخبر: ۳۳۰۰۶۱ //
استاندار کرمانشاه:

روند شیب کرونا در استان نزولی است/ عادی انگاری باعث شروع پیک ششم خواهد شد

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه روند نزولی کرونا در استان تداوم دارد؛ اما امکان دارد با عادی انگاری و بی توجهی به رعایت توصیه های بهداشتی وارد پیک ششم شویم.

روند شیب کرونا در استان نزولی است/ عادی انگاری باعث شروع پیک ششم خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

"هوشنگ بازوند" در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد؛ اظهار داشت: امروز هم متعاقب جلسات قبل ستاد ملی کرونا به ریاست دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری برگزار شد و موضوعات لازم برای توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و گسترش روند واکسیناسیون به منظور کاهش بیماری کرونا مورد تاکید قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به سیر نزولی بیماری کرونا در استان کرمانشاه بیان داشت: خوشبختانه هفته گذشته روند سیر نزولی کرونا در استان ادامه داشت و همچنین روند ترخیص ها از ورودی ها در بیمارستان ها بیشتر بود که این موضوع نشان از توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی دارد اما برای اینکه وارد پیک ششم نشویم این رعایت ها و توجهات باید بیشتر شود.

مقام عالی استان تصریح کرد: بعضی از استان ها در آستانه ورود به پیک ششم هستند  لذا برای اینکه ما هم وارد این پیک نشویم باید عادی انگاری ها را کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر بحث قرنطینه و محدویت هوشمند مطرح است، گفت: باید به سمت محدویت هوشمند در استان حرکت کنیم و مردم نباید نسبت به بیماری کرونا ساده انگاری و عادی انگاری داشته باشند و همچنین توجه به ترزیق واکسن نیز موضوعی بیسار مهم و الزامی است.

بازوند افزود: علیرغم اینکه روزانه امکانات کافی برای ترزیق 100 هزار واکسن در استان وجود دارد اما حدود 20 هزار دوز واکسن ترزیق می شود لذا ضروری است که مردم به هیچ عنوان تحت تاثیر بعضی از صحبت ها که عموماً  از طریق شبکه های معاند برای عدم ترزیق واکسن منعکس می شود، قرار نگیرند زیرا توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و گسترش واکسیناسیون و همچنین کاهش عادی انگاری از موضوعات بسیار مهم برای جلوگیری از افزایش روند ابتلاء به بیماری کرونا است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع محدویت هوشمند مطرح است اگر کسی از ترزیق واکسن امتتاع کند، ممکن است در آینده از برخورداری بعضی از خدمات محروم شود و همه مردم بزرگوار استان باید در جریان باشند که زدن واکسن به نفع خودشان و جامعه است.

مقام عالی استان با اشاره به تاثیر ترزیق واکسن در کاهش مرگ و میرها ادامه داد: امکان دارد کسانی که واکسن زده اند دوباره دچار کرونا شوند اما مرگ و میرها با ترزیق واکسن بسیار کاهش پیدا کرده است که این خود دلیلی برای توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه است.

وی در پایان گفت: درهفته گذشته 4 شهر استان کرمانشاه قرمز بود که خوشبختانه در حال حاضر تنها یک شهر در استان قرمز است اما باید همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی، ترزیق واکسن و کاهش ساده انگاری توجه ویژه داشته باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۰۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان