//
کدخبر: ۳۲۷۹۰۲ //

راه حلی برای رفع ترک های پوستی

ترک های پوستی از مشکلات پوستی رایج خانم ها و آقایان است. راه حل های جدید پزشکی و روش های خانگی موثری برای درمان این مشکل وجود دارد.

راه حلی برای رفع ترک های پوستی

ترک های پوستی معمولاً به رنگ سفید ظاهر می شوند و 90 درصد خانم ها بعد از بارداری با آن مواجه می گردند که معمولاً در مردان و افراد جوان هم اتفاق می افتد. این ترک های پوستی جزء مشکلاتی است که همه دوست دارند از دست آن ها خلاص شوند. در این قسمت از بهداشت و  به شما آموزش می دهیم که چگونه باید با آنها مقابله کنید و به درمان بپردازید.

راه حل پزشکی و جدید ترک های پوستی

البته شما می توانید از یک متخصص پوست یا جراح کمک بگیرید و روش های زیادی را به شما معرفی کند که با تکنولوژی مدرن باعث از بین رفتن ترک های پوستی شود که این روش ها شامل موارد زیر هستند:

لایه برداری

لایه برداری برعکس اسکراب که از مواد طبیعی نرم ساخته شده اند، حاوی مواد شیمیایی سفت و سخت است که معمولا در انجام آن بی حسی را استفاده می کنند.

میکرودرمابراسیون

این روش نسبتاً دردناک است اما لایه های اپیدرم زیادی را به کمک کریستال های آلومینیوم اکسید از بین می برد و باعث رشد پوست تازه تر و جوان تر می شود.

لیزر

لیزر یکی از جدیدترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن ترک های پوستی است و از تجهیزاتی شبیه به میکرودرمابراسیون استفاده می کند و لایه سطحی از پوست را برمی دارد و روی لایه های عمیق تر هم تاثیرگذار است. گاهی اوقات آن را با بی حسی انجام می دهند. یکی از مزیت های این روش؛ این است که خیلی گران نیست و احتمال واکنش پوستی در آن کم می باشد.

مزوتراپی

مواد کاربردی زیادی مانند هیالورونیک اسید و ویتامین ها در تزریقات مزوتراپی استفاده می شوند و می توانند یک راه موثر برای این مشکل باشند.

جراحی پلاستیک

گاهی اوقات افراد برای برداشتن پوست آسیب دیده و جایگزین کردن آن با پوست سالم از جراحی پلاستیک استفاده می کنند که کمی گران هستند و زمان بیشتری برای ریکاوری طول می کشد. به عنوان مثال ممکن است تا 8 ماه درگیر باشید و همچنین زخم هایی بعد از جراحی هم ظاهر شوند.

راهکار خانگی برای درمان ترک های پوستی

در مطالب "5 روش درمان ترک پوست و جای زخم با روغن نارگیل " و " خوردنی های مفید برای رفع ترک های پوستی " در این مورد صحبت کردیم. دانستید که این ترک ها به طور کامل از بین نمی روند اما می توانید با در پیش گرفتن این راهکار ها تا حد زیادی آن ها را ناپدید کرده و به حالتی تبدیل کنید که کسی متوجه آنها نشود.

از اسکراب قهوه، عسل و شکر استفاده کنید که به شکل عالی به شما کمک می کند. این محصولات حالت اسکراب و لایه بردار دارند، لایه سطحی زخم ها را از بین می برند و به تدریج باعث می شوند که پوست ترک خورده به پوست سالم تبدیل شود و ترک ها کم تر قابل مشاهده باشند.

هشدار

اخیرا دیده می شود که برخی از افراد برای پوشاندن ترک های پوستی خود و جای زخم و بخیه، از تاتو استفاده می کنند که این روش به هیچ وجه صحیح و سالم نیست و در واقع اصل روش خالکوبی عوارض بسیاری دارد که پیش از این کامل در موردش صحبت کردیم.

اگر این ترک ها تازه و جدید هستند یا رنگ شبیه به بنفش دارند، بهتر است که تاتو انجام ندهید و صبر کنید. همچنین در دوران بارداری و شیردهی این کار را نکنید و اگر قرار است در آینده هم بچه دار شوید، بهتر است که تاتو انجام ندهید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان