//
کدخبر: ۳۲۶۷۵۰ //

برنامه سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز پنجشنبه ابتکاری را برای واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور در برابر COVID-۱۹ تا پایان سال ۲۰۲۱ و ۷۰ درصد تا اواسط سال ۲۰۲۲ با اولویت دادن به واکسن به کشورهای کم درآمدتر به ویژه کشورهای آفریفایی اعلام کرد.

برنامه سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان بهداشت جهانی قصد دارد تا پایان سال 2021 بیش از 40 درصد از جمعیت هر کشور را در برابر COVID-19 واکسینه کند!

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز پنجشنبه ابتکاری را برای واکسیناسیون 40 درصد از جمعیت هر کشور در برابر COVID-19 تا پایان سال 2021 و 70 درصد تا اواسط سال 2022 با اولویت دادن به واکسن به کشورهای کم درآمدتر، به ویژه کشورهای آفریفایی اعلام کرد.

"تدروس ادهانوم قبریسوس" مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری گفت: امروز، WHO استراتژی دستیابی به واکسیناسیون جهانی COVID-19 را تا اواسط سال 2022 آغاز می‌کند. این استراتژی راهی را نشان می‌دهد که همه باید با هم طی کنیم تا به اهداف خود در مورد واکسیناسیون 40 درصد از جمعیت هر کشور تا پایان امسال و 70 درصد تا اواسط سال آینده برسیم.

به گفته تدروس، دستیابی به این اهداف حداقل به 11 میلیارد دوز واکسن نیاز دارد و با تولید جهانی واکسن در حال حاضر در حدود 1.5 میلیارد دوز در ماه، منابع کافی برای دستیابی به اهداف ما وجود دارد به شرط آنکه آنها به طور عادلانه توزیع شوند!

براساس اعلام WHO، بیش از 6.4 میلیارد دوز واکسن در حال حاضر در سطح جهان تجویز شده است و تقریباً یک سوم جمعیت جهان به طور کامل در برابر COVID-19 واکسینه شده‌اند. با این حال، در کشورهای کم درآمدتر از جمله کشورهای آفریقایی کمتر از پنج درصد مردم به طور کامل واکسینه شده‌اند.

در اوایل سال جاری هدف‌گذاری WHO برای همه کشورها این بود تا 10 درصد از جمعیت خود را تا پایان ماه سپتامبر واکسینه کنند اما 56 کشور به این هدف نرسیدند. این امر باعث شد "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد در عملیاتی کردن جدیدترین استراتژی به رئیس سازمان بهداشت جهانی بپیوندد.

گوترش گفت: "نابرابری واکسن بهترین متحد همه‌گیری COVID-19 است اما از طریق تقسیم دوز، مبادله، انتقال فناوری و سایر اقدامات اولویت‌دار می‌توان مرگ و میر را کاهش داد و رنج  و ناراحتی مردم را به حداقل رساند؛ رئیس سازمان ملل متحد همچنین درخواست خود را برای کمک از گروه 20 تکرار کرد و گفت: دیدار آنها در اواخر این ماه فرصتی برای ارائه این موضوع خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۷۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان