//
کدخبر: ۳۲۶۴۹۴ //

توصیه ای به افرادی که "لیزیک چشم" انجام داده‌اند

یک چشم پزشک به تشریح مراقبت های چشم پس از عمل لیزیک پرداخت.

توصیه ای به افرادی که "لیزیک چشم" انجام داده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر جلیل امیدیان در گفت و گویی، با بیان اینکه عمل لیزیک چشم تنها ظرف چند دقیقه انجام می شود، گفت: آنچه مهم است این است که افراد پس از عمل باید تا مدتی برخی نکات را جهت مراقبت از چشم خود رعایت کنند.

وی افزود: پس از عمل لیزیک، لنز تماسی روی چشم گذاشته می شود که مانند پانسمان عمل می کند و نیاز است افراد این لنز را مدتی روی چشم داشته باشند.

امیدیان گفت: در طول این مدت افراد نباید چشم ها را طوری مالش دهند که لنز خارج شود و باید مراقب باشند ضربه ای به چشم آنها نخورد.

این چشم پزشک با تاکید بر لزوم استفاده از عینک آفتابی پس از عمل لیزیک گفت: افرادی که لیزیک انجام می دهند، چشمشان تا چند روز نسبت به اشعه آفتاب به شدت حساس می شود، بنابراین نیاز است که حتما از نور خورشید فاصله گرفته و از عینک آفتابی استفاده کنند.

وی افزود: این امکان هست که تا دو سه روز اول حتی نور لامپ هم برای آنها آزاردهنده باشد و بهتر است در این شرایط از عینک آفتابی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده مرتب از عینک آفتابی تنها مختص چند روز اول پس از لیزیک نیست و باید تا چند ماه بصورت مستمر این روند در بیرون از منزل و مقابل نور آفتاب ادامه داشته باشد.

امیدیان گفت: در چند روز نخست پس از عمل هم افراد باید از نگاه کردن به مانتیور، صفحه تلویزیون و تلفن همراه خودداری کنند.

وی افزود: همچنین تا چند ماه افراد باید از خیره ماندن به این وسایل خودداری کنند، چرا که این خیره شدن موجب خشکی چشم شده و برای آنها آسیب رسان است و باید تا چند ماه کوتاه مدت به این وسایل نگاه کرده و نباید از این وسایل طولانی مدت استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۴۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان