//
کدخبر: ۳۲۴۲۴۶ //

تفاوت دردهای قلبی با درد معده

یک متخصص قلب و عروق گفت: درد در برخی افراد اصلا شبیه درد قلبی نیست و در بررسی ها مشخص می شود تنگی عروق قلب دارند و برخی مانند بیماران دیابتی اصلا درد را احساس نکرده اما متاسفانه دچار سکته قلبی می شوند.

تفاوت دردهای قلبی با درد معده
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر"مهرو حیات بخش" در گفت و گویی درباره تشخیص دردهای قلبی از دردهای گوارشی و معده اظهار کرد: تشخیص دردهای قلبی یکی از چالش های مهم رشته قلب و عروق است و در این موارد هر بیماری را براساس فاکتورهای همراه و ویژگی های خودش در نظر می گیریم.

وی افزود: درد در برخی افراد اصلا شبیه درد قلبی نیست و در بررسی ها مشخص می شود تنگی عروق قلب دارند و برخی مانند بیماران دیابتی اصلا درد را احساس نکرده اما دچار سکته قلبی می شوند.

حیات بخش درباره علائم درد قلبی بیان کرد: درد قلبی معمولا در ناحیه سمت چپ قفسه سینه و حالت فشارنده دارد، احساس سنگینی روی قفسه سینه همراه با تهوع و استفراغ و دردی است که بیشتر از ۲۰ دقیقه طول بکشد.

این متخصص بیماری های قلبی و عروقی درباره استفاده از قرص زیرزبانی برای تسکین دردهای قلبی گفت: برخی بیماران که مشکل مری دارند، وقتی قرص زیرزبانی استفاده کنند ممکن است دردشان خیلی کاهش محسوس داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که فرد از دردهای قلبی شکایت داشته باشد، در اولین اقدام نوار قلب می گیریم و براساس ویژگی های بیمار تصمیم گیری می شود و برای اینکه ثابت شود درگیری عروق قلب دارد یا نه، از برخی تست ورزش، برخی اسکن قلب و سیتی آنژیو گرفته می شود.

حیات بخش با اشاره به اینکه در بیمارانی که نوار قلب تغییر دارد، باید حتما آنژیوگرافی شوند، تصریح کرد: اکوکاردیوگرافی برای بررسی عملکرد قلب و وضعیت دریچه های قلب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اگر احساس شود فردی تنگی عروق دارد، یکسری داروها را باید تا پایان عمر همیشه استفاده کند و تحت نظر پزشک باشد تا براساس علائم و ضربان قلب، در صورت لزوم برخی داروهای دیگر اضافه شود.

این متخصص قلب و عروق در ادامه اظهار کرد: اولین اقدام برای بیماری که دچار درد قلبی شده، اطلاع دادن به اورژانس است و یا انتقال وی به نزدیک ترین مرکز اورژانس است و برای فردی که سابقه مشکل قلبی داشته، ابتدا در صورتی که نبض داشته و حالت بیهوشی ندارد، باید قرص زیرزبانی را به او داده و بعد اورژانس را خبر کنند.

حیات بخش تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ در تشخیص دردهای قلبی، افتراق با دردهای معده است و خیلی از افراد به ویژه دیابتی ها دردهای وسط و به اصطلاح سردل را احساس و مدت ها فکر می کنند بیمار گوارشی هستند و متاسفانه ممکن است در این حین به دلیل عدم تشخیص، دچار سکته قلبی بشوند.

وی در پایان بیان کرد: فردی که دارای سن بالا و ریسک فاکتورهای قلبی مثل دیابت، فشار خون، مصرف دخانیات و اضافه وزن است ممکن است تنگی عروق قلب داشته باشد لذا باید دردهای قلبی را جدی گرفته و نوار قلب بگیرند و در بررسی بیشتر، تست ورزش داده و اسکن قلب شوند تا مطمئن شویم درد قلبی نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۲۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان