//
کدخبر: ۳۱۸۳۶۴ //

نوشیدنی مناسب برای طولانی شدن زندگی

یک مطالعه جدید به طور شگفت آوری یک نوشیدنی مناسب برای طولانی شدن زندگی را شناسایی کرده است که می‌تواند فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

نوشیدنی مناسب برای طولانی شدن زندگی
به گزارش فرتاک نیوز،

اگرچه پیش بینی روند زندگی فرد غیرممکن است، اما کاهش برخی از آسیب‌های موجود در این مسیر امکان پذیر است.

بنا به روایت باشگاه خبرنگاران، اکثر مردم می‌دانند که رژیم غذایی در این زمینه بسیار مهم است؛ زیرا غذای خوب به عنوان یک بافر در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان عمل می‌کند.

اما نوشیدنی‌ها چه تاثیری بر طول عمر دارند؟

متخصصان و پژوهش‌های انجام شده به یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی اشاره دارند که می‌توان برای طولانی شدن عمر مصرف کرد.

مطالعه منتشر شده در "Science Environment Science" به بررسی تأثیر کیفیت آب آشامیدنی بر سلامتی و طول عمر افراد پرداخته است.

بر اساس وب سایت "اکسپرس" انگلیس، این مطالعه در نظر گرفت که آب آشامیدنی منبع مهمی برای بدن انسان برای به دست آوردن "عناصر کمیاب" است.

عناصر کمیاب یا نادر به ترکیب ارگانیسم بدن وارد می‌شوند و به آن کمک می‌کنند تا عملکرد‌های حیاتی خود را انجام دهد و در بیوشیمی بدن نقش دارد.

در این مطالعه آمده است که عناصر کمیاب توسط بدن انسان ساخته نمی‌شوند، بلکه باید از محیط طبیعی دریافت شوند.

این مطالعه به این نتیجه رسیده است که آب منبع اصلی عناصر کمیاب لازم برای رشد موجودات زنده است؛ تغییر در آب آشامیدنی و منابع آب زیرزمینی می‌تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در خطرات سلامتی مرتبط با عناصر کمیاب شود.

بر این اساس، این مطالعه نتیجه گرفته که کیفیت بالای آب آشامیدنی عامل مهمی در شکل گیری پدیده طول عمر است.

هنگامی که بدن با آنفلوانزا یا نوع دیگری از ویروس بیمار می‌شود، علائم متداول که می‌تواند منجر به کم آبی شود شامل تب، سرفه، اسهال، استفراغ و از دست دادن اشتها است.

آبرسانی مناسب می‌تواند به پوست و سلول‌های غشای مخاطی کمک کند تا به عنوان سدی برای جلوگیری از ورود باکتری به بدن عمل کنند.

کم آبی شدید باعث انقباض رگ‌های خونی در مغز می‌شود و وقتی مقدار کافی مایعات در مغز نباشد، حافظه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

همچنین شناخته شده است که کم آبی بدن فشار خون و خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد؛ زیرا قلب وقتی آب کمتری در خون باشد بیشتر کار می‌کند.

مقدار آب مورد نیاز برای مصرف روزانه به وزن، سن، جنس، سطح فعالیت و آب و هوا بستگی دارد. با این حال، زنان باید هر روز حدود دو لیتر آب بنوشند، در حالی که مردان باید دو و نیم لیتر آب بنوشند.

در طول یک روز معمولی، فرد فقط از طریق تنفس، تعریق و سایر عملکرد‌های بدن حدود دو لیتر آب از دست می‌دهد. نوشیدن مقدار زیادی آب فواید زیادی از جمله بهبود عملکرد بدنی، بهبود سطح انرژی، کمک به هضم و دفع و خلق و خوی را برای سلامتی است.

از دیگر مزایای آب آشامیدنی برای سلامتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش خستگی در طول روز

بهبود حافظه

تغذیه پوست

کمک به هضم غذا

جذب مواد مغذی و واکنش‌های شیمیایی

سم زدایی از بدن

گردش خون را بهبود بخشد

تنظیم دما و خنک کننده بدن

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۳۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان