//
کدخبر: ۳۱۸۲۱۷ //

تدروس آدهانوم: توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، بزرگترین مانع برای پایان شیوع این ویروس

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت نابرابری در توزیع واکسن بزرگترین مانع برای پایان شیوع ویروس کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی کشور‌های کم درآمد است.

تدروس آدهانوم: توزیع ناعادلانه واکسن کرونا، بزرگترین مانع برای پایان شیوع این ویروس
به گزارش فرتاک نیوز،

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد نابرابری در توزیع واکسن کرونا بزرگترین مانع برای پایان دادن به شیوع  ویروس کرونا است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی بیانیه خود را که شامل اطلاعات منتشر شده ازسوی برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) و دانشگاه آکسفورد بود در پنو منتشر کرد و گفت: این تحقیقات نشان داد که نابرابری در توزیع واکسن  کرونا بدون اقدام فوری برای افزایش عرضه و اطمینان از دسترسی عادلانه برای هر کشور، در روند شیوع کرونا مؤثر است و نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی در کشور‌های با درآمد کم  دارد.

تدروس  اضافه کرد: نابرابری توزیع واکسن کرونا بزرگترین مانع در جهان برای پایان دادن به شیوع ویروس کرونا است. از نظر اقتصادی، همه‌گیرشناسی و اخلاقی به نفع همه کشور‌ها است که جدیدترین داده‌ها و واکسن‌های موجود خود را در دسترس همه قرار دهند.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد تولید سریع و به اشتراک گذاری دوز‌های کافی واکسن با کشور‌های کم درآمد می‌تواند ۳۸ میلیارد دلار به پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی آن‌ها برای سال ۲۰۲۱ اضافه کند.

آدهانوم با درخواست از کشورها برای اقدام سریع در این باره گفت: این گروه تحقیقاتی خواستار رفع موانع برای افزایش تولید واکسن و حمایت مالی مطمئن به منظور توزیع واکسن به طور عادلانه برای بهبود واقعی وضع اقتصادی در جهان است.

او تأکید کرد: کشور‌های فقیرتر نتوانسته اند کارمندان بهداشتی و افراد در معرض خطر خود را واکسینه کنند و ممکن است تا سال ۲۰۲۴ به سطوح رشد اقتصادی قبل از وضعیت شیوع ویروس کرونا هم نرسند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان