//
کدخبر: ۳۱۶۷۳۰ //

۶ ترفند مهم پخت و پز

ترفند های آشپزی را در این مقاله بخوانید.

6 ترفند مهم پخت و پز
به گزارش فرتاک نیوز،

آشپزی هنری است که نقش به سزایی در زندگی دارد . در این مقاله به هر چیزی که باعث شود فقط کمی آشپزی آسان شود می پردازیم . این ترفند های آشپزی اطمینان می دهند که کارهای شما خیلی سریع تر انجام می شود.فقط کاش خیلی زودتر از ترفند های آشپزی باخبر می شدیم!می تواند آشپزی به همین راحتی باشد.

1. تخم مرغ را پوست بگیرید

به نظر شما پوست گرفتن تخم مرغ کار سختی است؟ نه با این ترفند! تخم مرغ یا تخم مرغ ها را داخل یک شیشه یا لیوان قرار داده و با درپوش یا دست روی لیوان را ببندید. چند ثانیه آن را خوب تکان دهید و سپس تخم مرغ را بیرون بیاورید. خواهید دید که پوسته به راحتی از تخم مرغ خارج می شود. این ترفند همزمان با تعداد زیادی تخم مرغ نیز کار می کند.

2. پوست تخم مرغ

وقتی فکر نمی کنید اولین ترفند برای شما مناسب است ، می توانید ترفند بعدی را برای پوست گرفتن تخم مرغ امتحان کنید. بالا و پایین تخم مرغ را بشکنید. سپس تخم مرغ را با یک دست صاف به زور روی میز بغلتانید. خواهید دید که پوسته از تخم مرغ به راحتی جدا می شود. گزینه دیگر این است که تخم مرغ آب پز را نصف کنید و با قاشق آن را از پوسته خارج کنید.

3. پوست کندن سیر

ترفند بعدی از بسیاری از بدبختی ها و بد بو شدن انگشتان جلوگیری می کند. برای این مورد نیز فقط به یک شیشه احتیاج دارید. کل بوته سیر را در ظرف شیشه ای بریزید و در آن را پیچ کنید. چند ثانیه شیشه را تکان دهید و ببینید که حبه های سیر از پوسته اطراف آن جدا می شود. شیشه را باز کنید ، پوسته ها را دور بریزید و حبه های سیر را دوباره در شیشه قرار دهید تا بقیه پوسته ها جدا شوند. بعد از حدود 30 ثانیه ، تمام پوسته ها جدا می شوند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که از ناخن های خود استفاده کنید. این راه باعث صرفه جویی در تلاش شما می شود!

4. پوست کندن سیب زمینی

آیا پوست کندن سیب زمینی آبپز شده برای شما یک کار وقت گیر است ؟ این ترفند آشپزی را امتحان کنید! قبل از اینکه سیب زمینی ها را بجوشانید ، چاقو را روی پوست به دور سیب زمینی بصورت مارپیچ بچرخانید. پس از جوشاندن، می توانید پوست را به راحتی جدا کنید.

5. پیاز خورد کردن

آیا هرگز نمی توانید پیاز را به خوبی خرد کنید یا از انجام آن متنفرید؟ پیاز را از وسط نصف کرده و پوست آن را جدا کنید. سپس فقط یک رنده بگیرید و پیاز را در بزرگترین اندازه آن رنده کنید. به این ترتیب یک پیاز ریز خرد شده به دست می آورید که می توانید از آن در سوپ یا هر غذای دیگر استفاده کنید. این یکی از بسیاری از ترفند های پخت و پز است که به قدری ساده است که بخاطر اینکه قبلاً به آن فکر نکرده اید ، خود را ملامت میکنید!

6. حفظ تازگی نان باگت

آیا نان باگت زود بیات می شود؟ راهی وجود دارد که باعث می شود باگت بیات شما به همان باگت اول و خوشمزه تبدیل شود. به سادگی کمی آب روی باگت ها بریزید و مطمئن شوید که کل سطح بیرونی نان مرطوب است. سپس آن را در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت سه دقیقه قرار دهید. اگر هنوز نرم نشده اند بگذارید سه دقیقه دیگر بماند و دوباره ترد بودن نان را بررسی کنید. اگر اینطور نیست ، باگت را برای مدت طولانی تری در اجاق بگذارید. خواهید دید که بخار باعث نرم شدن سطح و داخل نان می شود و شما با استفاده از این راهکار،دوباره نان نرم و ترد خواهید داشت.به همین راحتی!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان