//
کدخبر: ۳۱۶۱۲ //

تب کریمه کنگو به تهران رسیده است؟!

یک مقام مسئول گفت:براساس آخرین آمار تا کنون از ۳۳ نفری که مبتلا به این بیماری شدند که سه نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

تب کریمه کنگو به تهران رسیده است؟!
به گزارش فرتاک نیوز،

کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌ای دامی سازمان دامپزشکی، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس آخرین آمار تاکنون از ۳۳ نفری که مبتلا به این بیماری شدند سه نفر از آنها در استان‌های اصفهان، بندرعباس و کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: خوشبختانه شیوع تب کریمه کنگو روبه خاموشی است که انتظار می‌رود در روزهای آتی دیگر گزارشی مبنی بر انتقال بیماری به انسان داده نشود.

امیری با اشاره به اینکه آموزش و هشیاری مردم و دامداران نقش اساسی در کاهش شیوع این بیماری داشت، بیان کرد: اقدامات دامپزشکی در خصوص سم پاشی به موقع اسطبل‌ها و دامداری‌ها در صورت رویت کنه تا شعاع سه کیلو متری روستاهای اطراف، جلوگیری از کشتار غیر قانونی دام در منازل و خرید از مراکز مجاز تاثیر بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامپزشکی در پاسخ به این سوال که شیوع تب کرمیه کنگو به تهران رسیده است، تصریح کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در تهران گزارش نشده است.

 

منبع: جام نیـوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان