//
کدخبر: ۳۱۱۰۵ //

نحوه انتخاب شامپوی مناسب

تمامی شامپوها و نرم‌کننده‌ها کارایی یکسانی ندارند. در این مقاله به انتخاب شامپوی مناسب برای هر فرد خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب شامپوی مناسب
به گزارش فرتاک نیوز،

 تمامی شامپوها و نرم‌کننده‌ها کارایی یکسانی ندارند. در این مقاله به انتخاب شامپوی مناسب برای هر فرد خواهیم پرداخت.یکی از رایج‌ترین اشتباهات این است که افراد شامپوها را مطابق با نوع موی خود خریداری می‌کنند؛ اما درست‌ترین راه این است که شامپو مناسب پوست کف سر شما باشد.کارایی اصلی شامپو این است که موها و پوست سر شما را از آلودگی، چربی و همچنین محصولات حالت‌دهنده مو پاک کند.

درست‌ترین حالت انتخاب شامپو این است که بسته به نوع پوست کف سر خریداری شود. برای نرم‌کردن و آبرسانی به موها نیز باید از نرم‌کننده استفاده شود. زیرا در بسیاری از افراد پوست کف سر چرب است، در حالی که موهای خشکی دارند. پس بهتر است که از شامپوی مناسب برای زدودن چربی‌ها از پوست کف سر استفاده کرده و سپس با نرم‌کننده‌های مناسب به موها آبرسانی کرد.

شامپو مناسب پوست کف سر چرب:

اگر پوست سرتان چرب است، از شامپوهای حجم‌دهنده، تقویت‌کننده یا شامپوهای معمولی استفاده کنید، زیرا دارای رطوبت و چربی کمتری نسبت به سایر انواع هستند.

از مصرف شوینده‌های مخصوص آبرسانی، مرطوب‌کننده، صاف‌کننده و یا مناسب موهای فر بپرهیزید.

شامپو مناسب پوست کف سر خشک:

اگر پوست کف سرتان خشک است، از شامپوهای تقویت‌کننده و حجم‌دهنده استفاده نکنید؛ زیرا باعث می‌شوند پوست سرتان بیش از پیش خشک شود.

برای پوست کف سر کمی خشک و بدون خارش و شوره، از محصولاتی که مرطوب‌کننده و آبرسان هستند استفاده کنید. اگر موهای فر دارید از شامپوی مخصوص موهای فر استفاده کنید.

برای پوست سر بسیار خشک، همراه با خارش و شوره، از شامپوهای مخصوص برای پوست سر بسیار خشک استفاده کنید. از شامپوهای حاوی سولفات به هیچ وجه استفاده نکنید، زیرا باعث خشکی بیش از حد مو و پوست سر می‌شوند.

شامپوی مناسب پوست کف سر معمولی:

اگر از آن دسته از افرادی هستید که پوست سرتان نه چرب است و نه خشک، محدوده وسیعی از شامپوها را می‌توانید برای استفاده انتخاب کنید تا به نتیجه دلخواه برای داشتن موهایی خوش حالت برسید.

شامپوهای آبرسان و مرطوب‌کننده، برای افرادی که موهای ضخیم و فر دارند مناسب است. به موها رطوبت بخشیده، آنها را براق کرده و در صاف کردن و حالت دادن به آنها نیز کمک می‌کند.

شامپوهای حجم‌دهنده برای افراد با موهای لخت و نازک مناسب است.

شامپوهای تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده برای موهای آسیب‌دیده، سوخته، رنگ شده، شکننده و ضعیف مناسب است. حاوی پروتئین است که وضعیت موهای شما را بهبود می‌بخشد.

شامپو برای موهای معمولی که مناسب انواع مو است؛ نه باعث چرب شدن بیش از حد موها می‌شود و نه آنها را بیش از حد خشک می‌کند.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان