//
کدخبر: ۳۰۸۱۴۵ //

دستور ویژه نمکی درباره کرونای هندی در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر ارائه مستمر گزارش کنترل مرزهای کشور و پروازهای ورودی از کشورهای پاکستان و هندوستان، تاکید کرد.

دستور ویژه نمکی درباره کرونای هندی در ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، باتوجه به شیوع ویروس موتاسیون یافته هندی، بر ارائه مستمر گزارش کنترل مرزهای استان‌های شرقی، جنوب شرقی و مرزهای دریایی جنوب و پروازهای ورودی از کشورهای پاکستان و هندوستان، تاکید کرد.

متن این نامه به شرح زیر است؛

رئیس/ سرپرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی...

باتوجه به شیوع ویروس موتاسیون یافته هندی رعایت موارد زیر الزامی است:

۱- گزارش کنترل مرزهای استان‌های شرقی، جنوب شرقی و همچنین مرزهای دریایی جنوب و پروازهای ورودی از کشورهای پاکستان و هندوستان به طور مستمر و روزانه به دفتر اینجانب گزارش شود.

۲-در کلیه استان‌هایی که اتباع کشورهای هندوستان و پاکستان از اول فروردین تاکنون وارد شده‌اند، سریعاً با ثبت PCR مورد بررسی قرار گرفته و عندالزوم فوری قرنطینه شوند.

۳-همانگونه که قبلاً ابلاغ شده است، نمونه‌های دوره‌ای بیماران به خصوص آنهایی که به سرعت حالشان به سمت وخامت می‌رود، گرفته و جهت بررسی از نظر موتاسیون به انستیتو پاستور، آزمایشگاه دانشکده بهداشت و آزمایشگاه مرجع طرف قرارداد معاونت محترم پژوهشی ارسال شود.

گزارش سریع و به موقع از تحولات بیماری در منطقه تحت مدیریت به دفتر اینجانب ضروری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۸۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان