//
کدخبر: ۳۰۵۲۱۷ //

کشورهای ثروتمند مقصر کمبود واکسن کرونا برای کشورهای در حال توسعه اند

«وانگ یی» وزیر خارجه چین درباره کمبود واکسن برای کشورهای در حال توسعه به دلیل خرید ۶۰ درصد واکسن‌های تولیدی جهان توسط کشورهای ثروتمند و توسعه یافته هشدار داد.

 کشورهای ثروتمند مقصر کمبود واکسن کرونا برای کشورهای در حال توسعه اند

 وزیر خارجه چین اعلام کرد برخی کشورهای ثروتمند سه تا چهار برابر جمعیت خودشان واکسن کرونا سفارش داده‌اند اما کشورهای فقیر حتی برای رسیدن به یک دوز واکسن مشکل دارند.

به گزارش فرتاک نیوز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در یک مصاحبه اعلام کرد که کشورهای ثروتمند ۶۰ درصد از واکسن‌های تولید شده در جهان برای مقابله با کرونا را خریداری کرده و باعث کمبود این واکسن شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، وبسایت وزارت خارجه چین متن مصاحبه وانگ یی را منتشر کرده که در آن، این مقام ارشد پکن از کشورهای ثروتمند به دلیل انحصار خرید واکسن کرونا و کمبود واکسن در جهان انتقاد کرده است.

به گفته وانگ یی، کشورهای توسعه یافته و ثروتمند حدود ۶۰ درصد واکسن‌های تولید شده در جهان برای مقابله با ویروس کرونا را خریداری کرده‌اند.

وزیر خارجه چین افزود، این اقدام کشورهای ثروتمند و توسعه یافته باعث کمبود واکسن برای کشورهای در حال توسعه شده است.

او همچنین با انتقاد از انحصارطلبی و «ملی گرایی واکسنی» در جهان گفت: «کشورهای ثروتمند با ۱۶ درصد از جمعیت جهان، ۶۰ درصد واکسن‌های (کرونا) در جهان را در به دست آورده‌اند. سفارش برخی از کشورهای توسعه‌یافته سه تا چهار برابر بیشتر از کل جمعیتشان است».

وزیر خارجه چین ادامه داد: «این اقدامات کاملا در تضاد با این واقعیت است که بسیاری از کشورهای در حال توسعه با کمبود جدی واکسن مواجه هستند. بسیاری از کشورها حتی برای رسیدن به یک دوز هم با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. این شکاف واکسنی (میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه) دارد به یک واقعیت ناراحت کننده و تاسف‌برانگیز تبدیل می‌شود».

این مقام ارشد پکن در ادامه مصاحبه از کمک‌های چین برای ارائه واکسن به بیش از ۸۰ کشور و سه سازمان بین‌المللی خبر داد و گفت که چین در حال همکاری با ۱۰ کشور در حال توسعه به منظور تولید واکسن بوده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان