//
کدخبر: ۳۰۳۲۶۱ //

زایمان طبیعی را بی درد سپری کنید

پزشکان فوق تخصص درد در بررسی، تشخیص و درمان انواع درد توانایی و تخصص بالایی دارند. زمانی که علت درد در بیماران تشخیص داده می‌شود، بهترین درمان را جهت تسکین درد برای بیماران در نظر می‌گیرند.

زایمان طبیعی را بی درد سپری کنید

بنابراعلام سایت دکتر دلشاد، پزشک فلوشیپ فوق تخصص درد؛ پزشکی که باید بیشتر با آن آشنا باشیم! چرا که بسیاری از دردها از جمله کمردرد ناشی از زایمان توسط این پزشکان قابل درمان است.

شاید بارها و بارها هنگامی که بر سر دوراهی انتخاب زایمان سزارین و زایمان طبیعی بوده‌اید، شنیده‌اید که در خصوص فواید زایمان طبیعی می‌گویند و شما را تشویق به انتخاب این نوع زایمان می‌کنند. همه ما خوب می‌دانیم که زایمان طبیعی به مراتب بهتر از جراحی (سزارین) است.

به گزارش فرتاک نیوز،اما، یکی از دلایلی که اغلب ما از انتخاب زایمان طبیعی منصرف می‌شویم، احساس درد شدید در طی زایمان است. حالا اگر به شما بگوییم که می‌توانید زایمان طبیعی را بدون هیچ دردی تجربه کنید باز هم انتخاب شما زایمان سزارین خواهد بود؟ قطعا پاسخ شما منفی است.

زایمان طبیعی را بی درد سپری کنید

توصیه ما به شما این است که زایمانی را انتخاب کنید که علاوه بر فوایدی که برای شما نسبت به زایمان سزارین دارد، یک خاطره خوش و بی درد را برای شما باقی بگذارد.

زایمان طبیعی بی درد یک خاطره خوش از زایمان را برای شما می‌سازد؛ اما، شاید برای شما جای سوال باشد که چگونه ممکن است؟

با کمک تزریق اپیدورال توسط متخصص بیهوشی مجرب این امر کاملا امکان‌پذیر خواهد بود. زمانی که دردهای زایمان مادر شروع می‌شود، پزشک سوزن و یک لوله پلاستیکی باریک به نام کاتتر در بین مهره کمر در فضای اپیدورال وارد خواهد کرد.

سپس سوزن خارج می‌شود و تنها کاتتر باقی می‌ماند تا در طی زایمان زمانی که مادر درد دارد، به اندازه لازم و در صورت نیاز تزریقات را از طریق کاتتر برای مادر انجام دهند، به همین دلیل است که مادر در طی زایمان کمترین درد را احساس می‌کند یا حتی کاملا بدون درد است.

آقای دکتر محمد حسین دلشاد، فوق تخصص درد و متخصص بیهوشی توانایی و اطلاعات کافی در خصوص چنین مواردی جهت بی دردی دارد و با توجه به صلاحدید او در زمان مناسبی تزریقات انجام می‌شود و در صورت نیاز ایشان تزریق مجدد را از طریق کاتتر، بدون وارد کردن سوزن برای مادر انجام خواهد داد.

مزایای شگفت انگیز تزریق اپیدورال برای زایمان طبیعی بی درد

· بیشترین مزیتی که این نوع زایمان دارد، قطعا بی دردی در طی زایمان است. نکته قابل توجه آن است که مادر پس از دریافت اپیدورال بی حس نمی‌شود، کاملا انقباضات را احساس می‌کند. درحقیقت تنها او بی درد می‌شود، این موضوع می‌تواند نکته مهم و جالب توجه این نوع زایمان باشد.

· در طی زایمان طبیعی مادر قادر است که حرکت کند و پوزیشن‌های لازم را برای زایمان همانگونه که پزشک ذکر می‌کند، داشته باشد.

· همچنین در این روش علاوه بر اینکه درد آزاردهنده‌ای تجربه نمی‌شود، دیگر مادر متحمل عوارضی مانند برش و بخیه برای به دنیا آوردن فرزند خود نخواهد شد.

· از همه مهم‌تر مادر قادر است پس از زایمان به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهد. در نهایت زایمان طبیعی بی درد توسط فوق تخصص درد می‌تواند گزینه خوبی برای همه مادران باردار باشد.

زایمان طبیعی بی درد با حداقل عوارض احتمالی

قطعا یکی از ابهاماتی که در این مواقع برای خانم‌های باردار ایجاد می‌شود، این است که آیا تزریق اپیدورال برای زایمان طبیعی عوارضی دارد یا خیر.

این روش زایمان با توجه به فواید مهمی که برای مادران دارد، از عوارض احتمالی کمی برخوردار است که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد تا آشنایی کامل داشته باشید و در صورت بروز چنین مشکلاتی با فوق تخصص درد در میان بگذارید، قطعا راهکاری موثر برای شما در نظر خواهد گرفت.

افت فشار خون

از آنجایی که پزشک این عارضه احتمالی را می‌داند قبل از تزریق اپیدورال برای مادر سرم زده می‌شود تا فشار او تحت کنترل باشد و هیچ مشکلی برای او و فرزندش ایجاد نشود.

بروز سردرد

در برخی از مواقع نادر ممکن است هنگام وارد کردن سوزن، به کیسه حاوی مغزی نخاعی وارد شود و مایعات آن به بیرون نشت پیدا کند. این روند می‌تواند منجر به بروز سردرد در مادر شود.

خوشبختانه سردرد تنها در مدت کوتاهی ایجاد می‌شود و توسط فلوشیپ فوق تخصص درد کاملا قابل کنترل و درمان است. در صورتی که پزشک متخصص بیهوشی مهارت و توانایی لازم جهت تزریق داشته باشد، قطعا این عارضه رخ نخواهد و در صورت ایجاد چنین مشکلی به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد.

در این مواقع تزریق اپیدورال برای مادر انجام نمی‌شود

گاهی برخی از افراد نمی‌توانند اپیدورال را دریافت کنند. این موارد به شرح زیر است:

· افرادی که مبتلا به عفونت خون شده باشند.

· کسانی که در پشت کمر دچار عفونت هستند (قسمتی که تزریق انجام می‌گیرد).

· مادرانی که دارای پلاکت کمی هستند.

· کسانی که از داروهای رقیق کننده خون مصرف کرده باشند.

· مواقعی که روند زایمان با سرعت پیشرفت کرده و زمانی برای تزریق اپیدورال وجود ندارد.

تنها در این مواقع است که مادران نمی‌توانند زایمان طبیعی بدون درد (/https://drdelshadfoundation.com/painless-natural-childbirth) داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۲۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان