//
کدخبر: ۳۰۱۵۷۶ //

"ماهی گلی" کرونا دارد؟

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه احتمال انتقال بیماری کرونا (کووید 19) از طریق ماهی گلی را رد کرد.


"ماهی گلی" کرونا دارد؟

پگاه رستمی در گفت و گو با خبرنگار، با بیان اینکه خود ماهی قرمز عامل بیماری‌زای کووید 19 را دریافت نمی‌کند، گفت: تنها نگرانی موجود احتمال آلوده بودن آب و یا سطح بدن ماهی است.

رستمی توصیه کرد خانواده‌ها پس از خرید ماهی قرمز حتما آب ماهی را عوض کرده و با یک دستکش ماهی را داخل تنگ بیاندازند و به هیچ عنوان بدن ماهی را دستکاری نکنند و در صورت تماس با ماهی بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا ضدعفونی کننده‌ مناسب اقدام شود.

به گزارش فرتاک نیوز،مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ضرورت تعویض آب تنگ ماهی هر 48 ساعت یکبار، گفت: افراد هنگام تعویض آب ماهی می توانند با استفاده از نمک و آب، تنگ ماهی را ضدعفونی کنند.

رستمی با بیان اینکه میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی حداقل یک لیتر می‌باشد، اضافه کرد: آب تنگ ماهی باید به منظور کلرزدایی چند ساعت در هوای آزاد قرار داده شود.

رستمی گفت: ظرف نگهداری ماهی هم باید یک ظرف با دهانه باز(دهان گشاد) جهت تبادل اکسیژن با محیط باشد، ضمن اینکه بهترین دمای نگهداری ماهی 22 تا 26 درجه سانتی گرد است. غذای ماهی قرمز  نیز باید از فروشگاه‌های عرضه ماهی زینتی تهیه شود.

رستمی در ادامه توصیه هایی هم برای خرید ماهی گلی به خانواده‌ها داشت و گفت: توصیه می شود افراد ماهی گلی را از مراکز مطمئن که ماهی را در شرایط مناسب نگهداری می کنند، خریداری کرده و از خرید ماهی از دستفروش‌ها و دوره گردها خودداری کنند.

رستمی ادامه داد: افراد باید حین خرید ماهی گلی به رنگ ماهی حتما توجه کنند تا در عین خوشرنگ بودن، شنای طبیعی داشته و هیچ علامتی از زخم و یا سفیدک روی بدن ماهی وجود نداشته باشد و از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال خودداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۵۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان