//
کدخبر: ۳۰۱۴۴۸ //

کرونای جهش یافته را ساده نگیریم

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر کرونای انگلیسی را ساده بگیریم، به سرعت در استان مان پخش می شود.

کرونای جهش یافته را ساده نگیریم

دکتر سید محمد جمالیان به مردم توصیه کرد از سفرهای بی مورد و غیرضروری به خصوص استان هایی که از لحاظ ویروس کرونا جهش یافته(انگلیسی) در وضعیت قرمز قرار دارند به صورت جدی خودداری کنند.

وی افزود: به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان، ممکن است هیچگونه اعمال محدودیتی در نظر گرفته نشود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی همچنین با توجه به رسیدن ایام پایانی سال به خریدهای نوروزی اشاره کرد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان در زمان های خلوت را  توصیه کرد.

دکتر جمالیان یادآور شد: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین روش در برابر مصون ماندن از ابتلاء به این ویروس است که یکی از روش های اثرگذار و حفاظتی نیز، استفاده صحیح و مناسب از ماسک می باشد که اثر حفاظتی آن را بالا می برد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین استفاده صحیح از ماسک را اینطور گفت که می بایست دهان و بینی را به صورت کامل پوشش دهد، دکتر جمالیان همچنین به مردم تاکید کرد تا از دست زدن به ماسک خود جدا خودداری کنند.

وی افزود: تاکنون واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در  دو مرحله وارد کشور و بین گروه های هدف توزیع شده است، که مرحله اول محدودتر و ویژه پرستاران و کادر بخش های ویژه بیمارستانی که مستقیما با بیماران کرونایی در ارتباط بودند و مرحله ی دوم نیز سایر کادر مراکز درمانی، بود.

وی یادآور شد: در حال حاضر برای کادر بهداشتی و پشتیبانی هیچ گونه واکسنی تدارک دیده نشده و طبق پیش بینی های صورت گرفته اگر واردات واکسن با موفقیت و برنامه ریزی ها انجام شود در مرحله سوم سالمندان و جانبازان  واکسینه خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر طبق تحقیقات انجام شده واکسن روسی در برابر ویروس جهش یافته کرونا(انگلیسی) تاثیرگذار است.

دکتر جمالیان در پایان افزود: با توجه به محدودیت واکسن بعید است قبل از آغاز سال جدید واکسیناسیون برای عموم مردم صورت گیرد و به همین دلیل از شهروندان می خواهیم تا همچنان پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۴۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان