//
کدخبر: ۳۰۱۱۶۴ //

دردسرهای کاشت ناخن

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه زمانی که ناخن مصنوعی بر روی ناخن چسبیده می شود، ناخن را در معرض عوارض بی هوا شدن و تهویه نشدن قرار می دهد، گفت: در این حالت عفونت منجر به آسیب رسیدن به ماتریکس ناخن شده و آسیب دائمی برای ناخن ایجاد می کند.

دردسرهای کاشت ناخن

عبدالرضا عرفانی در گفت وگو با خبرنگار، با بیان اینکه افرادی که به علت عفونت و عوارض کاشت ناخن مصنوعی، ناخن خود را از دست می دهند دچار شکل نازیبای ناخن می شوند، اظهار کرد: متاسفانه زیبایی بهانه ای برای آرایشگرها است که بخواهند بر روی ناخن سالم، نقاشی کرده و ناخن مصنوعی بکارند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان اینکه کاشت ناخن دارای دردسرهای بسیار و عوارضی برای ناخن است، تصریح کرد: کاشت ناخن باعث ایجاد یک فضای تاریک و بدون تهویه هوا زیر ناخن ها می شود و قارچ ها و میکروب های خطرناکی در این فضا رشد کرده و می توانند عوارض دائمی داشته باشند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه افرادی که علاقه به کاشت ناخن مصنوعی دارند بهتر است تحت نظر پزشک باشند که عوارض ناشی از آن را کنترل کنند، افزود: یکی از عوارض بعد از کاشت ناخن، عفونت است که به مرور ماتریکس ناخن را درگیر می کند و بعد عفونت به مسیر قلب و استخوان وارد می شود، بنابراین فرد باید تحت نظر پزشک باشد.

عرفانی با بیان اینکه زیبایی ناخن خوب است اما بدون دردسر نیست، گفت: عفونت در ناخن منجر به عارضه قلبی می شود؛ فردی که دریچه قلب آئورت دارد و یا به بیماری دریچه ای قلب مبتلا است در صورتی که عفونتی از هر طریق وارد خون او شود می تواند منجر به عوارض جدی و خطرناکی شود.

وی ادامه داد: میکروب می تواند از طریق هر عفونتی مانند عفونت از طریق کاشت ناخن، جراحی کوچک و...  وارد خون شود، بنابراین دریچه قلب آسیب می بیند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه زمانی که ناخن مصنوعی بر روی ناخن طبیعی شخص چسبیده می شود، ناخن را در معرض عوارضی مثل بی هوا شدن و تهویه نشدن قرار می دهد، گفت: توصیه به استفاده از ناخن مصنوعی نمی کنیم، اما در صورتی که افراد تمایل به این کار دارند بهتر است تحت نظر پزشک باشند تا به عوارض کاشت ناخن مبتلا نشود و در صورتی که ناخن اصلی آسیب دیده است، عفونت را درمان می کنیم  و آسیب فیزیکی را برطرف می کنیم تا ناخن ها به حجم طبیعی خود برگردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۱۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان