//
کدخبر: ۳۰۰۸۱۲ //

این ادویه دشمن سرطان روده بزرگ است

براساس یک تحقیق جدید، ترکیب خاصی در دارچین پیدا شده است که یک مهارکننده قوی سرطان روده بزرگ است، پس حالا ممکن است دارچین طعم خیلی بهتری به غذاهایتان اضافه کند!

این ادویه دشمن سرطان روده بزرگ است
به گزارش فرتاک نیوز،

گئورگ واندارک به همراه همکارش پروفسور دونا ژانگ (از دانشگاه آریزونا) به تازگی تحقیقی را کامل کرده اند که در آن ترکیبی به نام سینامالدهید (cinnamaldehyde) که به دارچین عطر و بوی خاصی می دهد را به رژیم غذایی موشها اضافه کردند ، این ترکیب از موشها در برابر سرطان روده بزرگ  محافظت کرده بود. با دریافت سینامالدهید ، سلول های این حیوان توانایی محافظت از خود را پیدا کرده و از طریق سم زدایی و ترمیم در برابر ماده سرطانی مقاومت کرده بودند.

ژانگ این یافته را مهم تلقی کرد کرده و می گوید: چون سرطان روده بیماری مهاجمی بوده و قابلیت پیشبینی آن ضعیف است، پس ما فورا نیاز داریم تا استراتژی های موثرمان در برابر این بیماری را گسترش  دهیم.

دارچین

گام بعدی در این تحقیق آزمایش این است که آیا دارچین به خاطر وجود سینامالدهید با استفاده از این مدل سرطان، از سرطان ها پیشگیری می کند یا خیر. به دلیل اینکه دارچین ماده غذایی بی خطری است که امروزه بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، ساخت داروی ترکیبی جدید از آن برای درمان سرطان، زیاد هم غیر ممکن به نظر نمی رسد.

این تحقیق در حال حاضر به صورت آنلاین منتشر شده است و نسخه چاپی آن هم منتشر خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۸۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان