//
کدخبر: ۲۹۹۶۸۶ //

ساخت واکسن کرونای مقاوم برای تمام جهش‌های ویروس

محققان نسل جدید واکسن کووید۱۹ را توسعه می‌دهند که هسته ویروس را هدف می‌گیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن، در برابر تمام جهش‌های ویروس کرونا مقاومت ایجاد می‌کند.

ساخت واکسن کرونای مقاوم برای تمام جهش‌های ویروس
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ایندیپندنت، محققان دانشگاه ناتینگهام در انگلیس نسل جدید واکسن کووید۱۹ را توسعه می‌دهند که هسته ویروس را هدف می‌گیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن، در برابر تمام جهش‌های ویروس کرونا مقاومت ایجاد می‌کند.

واکسن تولیدی شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد در مقابل جهش آفریقایی ویروس کرونا، محافظتی محدود به وجود می‌آورد. واکسن‌های فایزر و آسترازنکا پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا را هدف می‌گیرند و ممکن است هنگام جهش ویروس کارآمدی خود را از دست بدهند.

این درحالی است که پروتئین نوکلئوکپسید (که بخش اعظم ذرات ویروس را تشکیل می‌دهد)، به شدت محافظت می‌شود. این بدان معنا است که دراین بخش احتمال جهش کمتری وجود دارد. به همین دلیل محققان دانشگاه ناتینگهام با همکاری شرکت «اسکن سل» (زیرمجموعه دانشگاه) برای توسعه واکسن جدید روی این قسمت تمرکز کردند.

محققان این پژوهش می‌گویند، واکسن برای گذراندن مراحل آزمایشات بالینی به یک شریک دارویی بزرگ و صدها میلیون پوند سرمایه  نیاز دارد؛ اگر این بودجه موجود باشد‌، می‌توان آن را ظرف یک سال توسعه داد.

اوبریان تیر محقق این مطالعه باور دارد، همه گیری کرونا به دلیل عرضه محدود و دیر واکسن به کشورهای در حال توسعه برای دو یا سه سال دیگر وجود خواهد داشت و طی این زمان، ویروس جهش پیدا می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان