//
کدخبر: ۲۹۸۴۴۳ //

واکسن روسی کرونا ۲ روز دیگر وارد ایران می‌شود

ذیبخش گفت: مشکلات اداری واردات واکسن کرونا برطرف شده و اولین محموله واکسن روسی کرونا ۱۶ بهمن وارد کشور می‌شود.

واکسن روسی کرونا ۲ روز دیگر وارد ایران می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در روز گذشته اعلام شد که اقدامات ، مراحل و شرایط اداری ورود واکسن کرونا هنوز به اتمام نرسیده و محموله واکسن هفته آینده وارد می شود افزود: ساعاتی پیش شرکت هواپیمایی ماهان اعلام کرد که موانع اداری برای واردات این واکسن برطرف شده و ۱۶ بهمن ماه اولین محموله واکسن کرونا از کشور روسیه وارد می شود.

او اظهار کرد: با هماهنگی‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اولین مرحله از واردات واکسن‌ روسی کرونا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز برای انتقال پارت‌ بعدی این واکسن اسپوتنیک اعلام آمادگی کرده است.

ذیبخش تصریح کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند و واکسن‌ها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بر روند واردات واکسن از طریق سازمان هواپیمایی کشوری نظارت خواهد شد تاکید کرد: واکسن ها بلافاصله بعد از وارد شدن تحویل وزارت بهداشت داده می شود اما هنوز ساعت دقیق ورود این محموله مشخص نیست.

ذیبخش درباره حجم و میزان محموله اول، اظهار داشت: حجم و دوز واکسن‌های روسی کرونا در پارت اول با توجه به تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد : طبق هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و جلساتی که در این باره با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود، مقرر بود در قالب ۳ پارت واکسن اسپوتنیک از روسیه به کشور منتقل شود.

او بیان کرد: انتقال این واکسن به کشور از طریق پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و احتمالا دو شرکت هواپیمایی دیگر انجام می شود که آن دو شرکت هنوز نهایی نشده است.

ذیبخش اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در این باره هماهنگ هستند.

او همچنین درباره تأمین تجهیزات برای بارگیری و حمل واکسن در هواپیما اظهار داشت: از نظر تجهیزات برای انتقال این واکسن ها با هواپیما هیچ مشکلی نداریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان