//
کدخبر: ۲۹۶۲۷۲ //

رابطه مصرف قهوه با سرطان پروستات

محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از تحقیقات مختلف دریافتند رابطه مستقیمی بین افزایش میزان مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد.

رابطه مصرف قهوه با سرطان پروستات

بر اساس این تحقیقات که با مطالعه اطلاعات حاصل از ۱۶ تحقیق با ۵۷ هزار و ۷۳۲ مورد ابتلا به سرطان پروستات انجام گرفت، محققان دریافتند افزایش مصرف قهوه به میزان یک فنجان در هر روز، ریسک ابتلا به سرطان پروستات به میزان یک درصد کاهش می‌یابد.

به گفته محققان، قهوه موجب افزایش متابولیسم قند و کاهش انسولین پلاسما و یک فاکتور رشد شبیه به انسولین می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،همچنین دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان است و میزان هورمون‌های جنسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تمام این ویژگی‌ها در شکل‌گیری و پیشرفت سرطان پروستات اثرگذار هستند.

به گفته محققان، لازم است نتایج این تحقیقات به دلیل ماهیت متناقض داده‌های مورد استفاده در آن با احتیاط تفسیر شود.

هیچ مطالعه‌ای مصرف بیش از اندازه قهوه را به عنوان یک راهکار پیشگیری از سرطان پروستات پیشنهاد نمی‌کند اما حداقل افرادی که درباره ابتلا به این بیماری نگرانی دارند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی در این رابطه، از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرند.

به گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS)، سرطان پروستات دومین سرطان شایع در مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. گرچه میانگین سنی ابتلا بیش از ۶۰ سال است؛ ولی بروز آن در سنین قبل از ۴۰ سالگی نیز دیده شده است؛ بنابراین پزشکان معتقدند که مردان بالای ۴۰ سال باید سالی دوبار تحت غربالگری سرطان قرار گیرند.

در حال حاضر برای تشخیص سرطان پروستات از تست دیجیتال رکتوم، آزمایش خون، MRI، نمونه‌برداری و آنتی ژن ویژه پروستات، PSA، استفاده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان