//
کدخبر: ۲۹۳۰۷۶ //

هر آنچه که باید در مورد کرونای انگلیسی بدانید

یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به تغییرات ویروس کرونا گفت: این نوع از ویروس کرونای جدید که در انگلیس شناسایی شده با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد.

هر آنچه که باید در مورد کرونای انگلیسی بدانید

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به تغییرات جدید ویروس کرونا گفت: متاسفانه این نوع ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی در بحث بیماری زایی و سرعت انتقال بیماری از خود بروز داده است.

وی افزود: ویروس کرونای جدید قدرت چسبندگی بیشتری به سلولهای تنفسی پیدا کرده و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلولهای تنفسی هم افزایش پیدا کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،جانبخش تصریح کرد: این دو سبب شده تا این ویروس از قدرت انتقال بالاتری برخوردار بوده و با سرعت بیشتری  منتشر شده و ایجاد بیماری کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه تغییرات صورت گرفته در ویروس کرونا موجب شده تا بیماری زایی این نوع ویروس جدید در کودکان بیشتر باشد.

جانبخش خاطرنشان کرد: کرونای فعلی که در همه دنیا همه گیر شده، کمتر کودکان را درگیر می‌کرد و در صورت درگیری هم قدرت ایجاد علائم شدید را نداشت، اما ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیماری زایی بیشتری در کودکان پیدا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون تفاوتی در شدت کشندگی این ویروس جدید با ویروس کرونای فعلی مشاهده نشده، اما با توجه به اینکه تغییرات و رفتارهای ویروس قابل پیش بینی نیست، این نگرانی وجود دارد که در آینده میزان کشندگی این ویروس افزایش یابد.

این متخصص بیماریهای عفونی یادآور شد: باید مدنظر داشت که با توجه به افزایش قدرت ابتلای این نوع ویروس، طبیعتا افراد بیشتری درگیر بیماری کرونا شده و به تبع افزایش تعداد مبتلایان، قطعا تعداد موارد مرگ و میر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۰۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان