//
کدخبر: ۲۸۷۰۱۴ //

اتحادیه اروپا نخستین واکسن کرونا را در نیمه نخست ۲۰۲۱ توزیع می‌کند

اتحادیه اروپا ازتوافق با شرکت‌های آمریکایی وآلمانی سازنده واکسن کرونا و توزیع آن بین اعضای این قاره در نیمه نخست سال 2021 خبر داد.

اتحادیه اروپا نخستین واکسن کرونا را در نیمه نخست 2021 توزیع می‌کند

اتحادیه اروپا از قرارداد با شرکت‌های‌ داروسازی آمریکایی و آلمانی «فایزر» و «بایوان تک» و توزیع واکسن کرونا تا چندی دیگر خبر داد.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «اسکای نیوز»  اتحادیه اروپا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران اعلام کرد که اولین واکسن کرونا در این قاره را در نیمه نخست سال 2021 توزیع می‌کند.

به گزارش فرتاک نیوز، شبکه «یورونیوز» نیز اعلام کرد که کمیسیون اروپا  قرارداد چهارم با شرکت‌های دارویی بایو ان تک و فایزر را که شامل خرید 200 میلیون دوز برای همه کشورهای عضو این اتحادیه است را  تصویب کرد. این در حالی است که گزینه دیگر این اتحادیه درخواست 100 میلیون دوز دیگر از واکسن کروناست. «اورسلا واندرلین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا  با اعلام قرارداد با شرکت دارویی بای ان تک و فایزر از خرید 300 میلیون دوز واکسن کرونا خبر داد.

شرکت داروسازی فایزر اعلام کرده که واکسن کرونای این شرکت که در همکاری با یک شرکت آلمانی توسعه داده شده در داوطلبان ایمنی ایجاد کرده است. شرکت داروسازی فایزر روز جمعه ۲۵ مهر اعلام کرد درخواست جواز برای تولید واکسن کرونا که در همکاری با شرکت آلمانی بایوان تک در آخرین مراحل آزمایشی قرار دارد، اواخر ماه نوامبر به نهادهای مسئول نظارت بر کیفیت دارو در آمریکا تسلیم خواهد شد.

پیش از این نیز، این شرکت داروسازی اعلام کرده بود تا پایان ماه اکتبر امسال ایمنی و اثربخشی یا بی‌اثر بودن واکسن خود را اعلام می‌کند. فایزر می‌گوید، بررسی زودهنگام داده‌های واکسن نشان می‌دهد واکسن کرونای این شرکت داروسازی  90 درصد ایمن است و می‌تواند از افراد در برابر کرونا محافظت کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان