//
کدخبر: ۲۸۴۴۸۰ //

حتما باید بیماری‌های روده جدی گرفته شود

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: التهاب روده خود به کولیت اولسراتیو یا روده زخمی و آی بی اس روده تقسیم می‌شود، آی بی اس روده به خاطر ناراحتی‌های اعصاب به وجود می‌آید.

حتما باید بیماری‌های روده جدی گرفته شود

دکتر ایرج خسرونیا متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به علائم بیماری‌های روده گفت: یکی از این بیماری‌ها می‌تواند به علت عفونت در بدن فرد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بیماری‌های روده به چند دسته تقسیم می‌شوند، افزود: یکی از این بیماری‌ها به علت التهاب و وروم روده است که خود به  کولیت اولسراتیو یا روده زخمی و آی بی اس روده تقسیم می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،این فوق تخصص گوارش و کبد اظهار داشت: آی بی اس روده به خاطر ناراحتی‌های اعصاب به وجود می‌آید و زمینه تورم را در روده ایجاد می‌کند؛ این تورم در روده باعث خونریزی و زخم نمی‌شود.

خسرونیا با اشاره به اینکه گاهی ناراحتی‌های روده به خاطر پارازیت و انگل‌های مختلف به وجود می‌آید، تصریح کرد: ممکن است انگل‌های مختلفی در روده وجود داشته باشد و باعث التهاب روده شود. آسکاریس، آمیب و دیگر انگل‌ها نیز می‌توانند از علت‌های مهم التهاب روده باشند.

اسهال خونی

وی با بیان اینکه میکروب‌ها و ویروس‌ها خود می‌توانند باعث التهاب روده شوند، گفت: این میکروب‌ها و ویروس‌ها همچنین می‌توانند باعث ایجاد اسهال و اسهال خونی شوند. همچنین گاهی اوقات بدون داشتن اسهال فرد می‌تواند مبتلا به عفونت روده شده باشد.

این فوق تخصص گوارش و کبد بیان داشت: عفونت روده معمولا با درد، پیچ خوردگی شکم یا کنس همراه است؛ بسیاری از بیماران به خاطر کنس به ما مراجعه دارند.

خسرونیا یادآور شد: بیماری‌های روده به چند دسته تقسیم می‌شوند که یکی از مهمترین آن بیماری بدخیم روده است، معمولا بیماران فکر می‌کنند به خاطر عفونت دچار مشکلات روده شده‌اند اما بعد از بررسی مشخص می‌شود که فرد مبتلا به تومور و بیماری‌های بدخیم روده شده است.

وی تاکید کرد: افراد حتما باید بیماری‌های روده را جدی بگیرند و برای بررسی دقیق بیماری به پزشک مراجعه کنند.

بیماری‌های روده‌ای میکروبی

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه راه پیشگیری از بیماری‌های روده اظهار کرد: معمولا اگر بیماری‌های روده‌ای میکروبی و ویروسی را در نظر بگیریم، رعایت اصول بهداشتی مانند خوردن آب و غذای آلوده از دلایل مهم به وجود آمدن بیماری روده است. بعضی از افراد به خاطر خوردن غذای فاسد بعد از یه روز دچار مسمویت شدید، اسهال و استفراغ می‌شوند و همین موضوع می‌تواند دلیلی بر بیماری‌های روده شود.

خسرونیا تصریح کرد: گاهی اوقات دست زدن به مناطق آلوده و خوردن غذا با همان دست آلوده شده هم می‌تواند زمینه بروز بیماری‌های روده را فراهم کند.

عدم تجویز آنتی بیوتیک

وی با اشاره به عدم تجویز انواع آنتی بیوتیک‌ها برای درمان بیماری‌های روده بیان داشت: علل بیماری‌های روده زیاد است و حتما باید با بررسی دلیل آن مشخص شود؛ بیماری‌های روده را نمی‌توان بدون بررسی دقیق با آنتی بیوتیک درمان کرد. تجویز آنتی بیوتیک بدون تشخیص درست می‌تواند مقاومت بدن را در مقابل بیماری کاهش دهد؛ همچنین بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها خود می‌توانند باعث التهاب روده و اسهال شوند.

این فوق تخصص گوارش و کبد ادامه داد: بیماری‌های روده حتما باید با آزمایش، آندوسکوپی و رادیولوژی مشخص شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۴۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان