//
کدخبر: ۲۸۳۰۶۹ //

پیک سوم کرونا؛بسیار نگران کننده‌تر!

جمعی از کارشناسان حوزه شهری با حضور در ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران به بررسی چالش‌ها و ظرفیت‌های استان تهران در حوزه مبارزه با کرونا پرداختند.

پیک سوم کرونا؛بسیار نگران کننده‌تر!

دکتر حسن پیری مشاور اجرایی رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشستی که با حضور کارشناسان حوزه مدیریت شهری انجمن علمی مشورتی مدیریت شهری دانشگاه علامه طباطبایی و انجمن علمی مشورتی فرمانداری تهران برگزار شد، ضمن اشاره به آغاز همه‌گیری کرونا و به دنبال آن تشکیل ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، زمان ریشه کن شدن ویروس کووید-۱۹ را غیرقابل پیش بینی دانست و گفت: پیک سوم این بیماری نسبت به دو پیک قبل بسیار نگران کننده‌تر است و امیدواریم هرچه زودتر اقدامات دانشمندان و پزشکان برای مقابله با این ویروس در سراسر دنیا اثربخش واقع شود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان اینکه با تشکیل ستاد و کمیته‌های مختلف همچون کمیته علمی، کمیته اپیدمیولوژی و اتاق فکر، اقدامات موثری در راستای مدیریت بیماری انجام گرفت، اظهار کرد: در کل کشور علی رغم تحریمها در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان همچون زیرساخت‌های امنیت از شرایط مطلوبی برخوردار است، تا امروز نیز با تلاش همه همکاران به خصوص کادر درمان در بیمارستان‌ها خدمات موثری به بیماران و مراجعه کنندگان ارایه شده است.

وی افزود: در طول این ماه‌های اخیر ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران به صورت شبانه روزی و بدون حتی یک روز تعطیلی فعالیت کرده و به طور منظم هر هفته شورای فرماندهی و جلسه ستاد با حضور تمامی اعضا برگزار می شود. همه همکاران در این ستاد به صورت جهادی انجام وظیفه می‌کنند. همچنین با همت بخش روابط عمومی از تمام ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی استفاده می‌شود.

نقش چشمگیر حمل و نقل و فعالیت کارکنان دولت در انتقال بیماری

دکتر علی - ماهر معاون برنامه‌ریزی ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: ایران در منطقه امروز اولین کشور از نظر تولید علم با محوریت پاندمی کروناست و این موضوع نشان می‌دهد کارهای بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث درمان روش بسیاری از کشورها در کشور ما قابل قبول نیست، بنابراین بررسی‌ها باید با توجه به زمان و مکان هر کشور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران در حوزه مدیریت شهری نیز اقدامات مناسبی انجام داده است، گفت: در تهران حمل و نقل و فعالیت کارکنان دولت که در حال حاضر بخشی از آنان به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند، نقش چشمگیری در انتقال بیماری دارد و با توجه به اهمیت این مسئله بررسی‌ها و مکاتبات  زیادی از سوی ستاد مقابله با کرونا تهران در این خصوص انجام گرفته است.

وی ادامه داد: امروز در منطقه نیز تنها کشوری هستیم که قابلیت مدیریت هوشمند بیمارستانی را فراهم کرده‌ایم. با این سامانه تمام اطلاعات بیمارستان‌ها برخط در اختیار ستاد قرار می‌گیرد  که در مسیر تصمیم گیری بسیار کمک کننده است.

ماهر در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها برای مقابله با بحران‌ها تاکید کرد.

دربخش دیگری از این جلسه کارشناسان مدیریت شهری نیز سوالات خود را در خصوص اقدامات ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران بیان کردند و دیدگاه‌ها و تجارب سایر کشورها نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۳۰۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان