//
کدخبر: ۲۷۷۳۹۱ //

ویروس کرونا نارسایی کلیه هم بوجود می آورد

رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: ویروس کرونا علاوه بر اینکه ریه و گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد به دستگاه ادراری نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه به وجود می‌آورد.

ویروس کرونا نارسایی کلیه هم بوجود می آورد

عباس بصیری رئیس انجمن اورولوژی ایران  اظهار کرد: ویروس کرونا علاوه بر اینکه ریه و گوارش را تحت تاثیر قرار می‌دهد به دستگاه ادراری نیز نفوذ کرده و نارسایی کلیه بوجود می‌آورد.گزارش‌هایی وجود دارد که ویروس کرونا کلیه‌ها را نیز تخریب کرده و برخی از افراد مبتلا به این بیماری دچار نارسایی کلیه می‌شوند.

به گزارش فرتاک نیوز،این اورولوژیست با بیان اینکه ایران در زمینه درمان سرطان‌های پروستات، مثانه و پیوند کلیه پیشگام است، افزود: امیدواریم تحریم‌ها ما را تهدید نکند، زیرا پیشرفت در دنیا با تکنولوژی همراه است و نباید از امکانات بی نصیب بمانیم.

 بصیری تصریح کرد: سالانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۳۵ نفر به داشتن سنگ در کلیه اضافه می‌شود. ایران یکی از کشور‌های سنگ خیز در دنیاست، طبق آمار سرطان‌های مثانه و پروستات از شایع‌ترین بیماری‌ها در مردان بوده و رتبه چهار و سه را در بین سرطان‌ها دارد.

او با بیان اینکه سرطان مثانه به راحتی قابل پیشگیری است، گفت: مصرف سیگار و اشتغال در کارخانه‌های رنگ سازی و لاستیک سازی از عوامل محیطی در بروز سرطان مثانه هستند و مسئولان بهداشتی باید به این مسئله بیشتر توجه کنند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران، بیماری مادرزادی دستگاه ادراری را نیز شایع دانست و گفت: این بیماری بیشترین اختلال را در اعضای بدن بوجود می‌آورد و علل نارسایی کلیه در اطفال ناشی از این بیماری است. لازم است والدین در این زمینه دقت بیشتری داشته و برای کودکان خود سونوگرافی و آزمایش ادرار انجام دهند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۳۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان