//
کدخبر: ۲۷۷۱۴۹ //

درمان عفونت با گیاه دارویی آویشن

در صورت بروز هر گونه عفونت یا درد در بدن می‌توانید با گیاه دارویی آویشن آن را درمان کنید.

درمان عفونت با گیاه دارویی آویشن

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آویشن نوعی گیاه دارویی از خانواده نعناع است که از آن به عنوان ادویه هم استفاده می‌شود. این گیاه شیرازی با نام علمی Zataria multiflora boiss شناخته شده و طبع آن گرم و خشک است که برای درمان بیماری ها و عفونت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز،گیاه آویشن بیش از ۴۰۰ زیرگونه دارد که خواص زیاد آن مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از افراد به علت طعم و مزه متمایز آویشن، آن را در غذا‌های خود استفاده می‌کنند که به علت خواص درمانی زیاد برای بهبود آکنه و فشار خون بالا توصیه می‌شود.

 

خواص درمانی آویشن را بشناسید

آویشن برای بهبود اکسیور (کرمک) تاثیر زیادی دارد، در واقع مصرف آن به میزان یک قاشق مربا خوری در طول روز به منظور از بین بردن کرم‌های روده مفید خواهد بود، ضد نفخ و اشتهاآور بودن، پاک کننده ریه، معده، جگر و روده‌ها از رطوبت، درمان برخی از سرفه ها، خوش رنگ شدن پوست صورت، بهبود هضم غذا، فرار حشرات موذی، رفع ناراحتی‌های معده، بهبود سرماخوردگی، ضدباکتریایی، ضدانگلی، ضدقارچی و ... از فواید درمانی گیاه دارویی آویشن است.

خواص گیاه آویشن به اندازه‌ای مفید و موثر است که مصرف آن به علت آنتی باکتریالی، ضدالتهابی، ضداحتقان، ضد درد، ضد نفخ، خلط آور، ادرار آور، ضد قارچ و ضد ویروس توصیه می‌شود. مصرف آویشن باعث بهبود یا تسکین گلودرد، تسکین سرفه، تسکین احتقاق بینی و پاکسازی ریه‌ها در نتیجه درمان برونشیت خواهد شد.

روش‌های استفاده از آویشن برای درمان برونشیت شامل موارد زیر خواهد شد.

۱_ مصرف دم کرده آویشن در طول روز به میزان ۲ الی ۳ فنجان باعث بهبود یا درمان برونشیت خواهد شد.

۲_ ماساژ کمر با عصاره روغنی آویشن روزی ۳ بار باعث بهبود درد کمر خواهد شد.

۳_ برای بهبود برونشیت بایستی شربت دم کرده آویشن با عسل را روزی ۴ بار مصرف کنید.

 

نکاتی که در هنگام مصرف آویشن باید جدی گرفته شود

۱_ قبل از مصرف آویشن حتما با پزشک خود مشورت کنید تا تداخلی با درمان شما نداشته باشد.

۲_ آویشن نباید جایگزین دارو‌های تجویزی توسط پزشک شود.

۳_ مصرف آویشن برای خانم‌های باردار ممنوع است.

 

 مضرات مصرف آویشن

متخصصان مدعی هستند که گیاه آویشن به علت دارا بودن ترکیب تیمول و کارواکرول برای افرادی که حساسیت دارند مضر خواهد بود؛ چرا که ممکن است بعد از مصرف این گیاه از تحریک غشا‌های مخاطی رنج ببرند.

همچنین افراد مبتلا به تیروئید، کودکان زیر ۱۰ سال، مبتلایان به مشکلات قلبی، مبتلایان به التهابات پوستی، مادران باردار، مادران شیرده و ... باید از مصرف آویشن پرهیز کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۱۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان