//
کدخبر: ۲۷۶۴۱۲ //

کمرویی درمان دارد؟

یک روانشناس گفت: ریشه‌ی کمرویی‌تان را می‌توان از بین برد.

کمرویی درمان دارد؟

دکتر سپهوندی در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار کرد: کم رویی مشکلی است که ممکن است مانع بسیاری از موفقیت‌های فرد شود و عاملی نیز هست که ممکن است فرد برای فرار از آن به دامان پرمخاطره سوءمصرف مواد روی آورد.

وی ادامه داد: دوره نوجوانی در زندگی انسان از اهمیت خاصی برخوردار است. اهمیت آن مربوط به بحران‌هایی است که در این زمان برای انسان به وجود می‌آید.

به گزارش فرتاک نیوز،سپهوندی افزود: کم‌رویی یعنی خود توجهی فوق‌العاده و ترس از مواجه شدن با دیگران؛ زیرا کمرویی، ترس یا اضطراب اجتماعی است که در آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعی گریز دارد.

این روانشناس گفت: ریشه‌ی کمرویی‌تان هر چه باشد، باز هم می‌توان آن را از بین برد. کمرویی ریشه در تفکر دارد و شما می‌توانید طرز تفکرتان را تغییر دهید.

وی خاطرنشان کرد: افراد خجالتی از نظر فیزیولوژیک خصوصیاتی دارند که در اعمال و رفتار آن‌ها ظاهر می‌شود و تشدید ضربان قلب، سرخ شدن چهره، اختلالات تنفسی، تغییرات صدایی به هنگام صحبت و... از جمله این عوامل است.

سپهوندی یادآور شد: خود توجهی بیشتر از حد، ضعف اعتماد به نفس، عدم برخورداری از ابتکار عمل و خلاقیت‌های ذهنی از جمله این رفتارها در میان نوجوانان است و اگر این مشکل در دوران نوجوانی حل نشود ممکن است فرد تا پایان عمرشان خجالتی باقی بمانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۴۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان