//
کدخبر: ۲۷۴۴۹۳ //

با خیال راحت سیر بخورید!

گروهی از پژوهشگران و دانشمندان دانشگاه ویرجینیا به یک نکته کلیدی در ساختار سیر دست یافته‌اند که می‌تواند مشکل بوی بد و ناخوشایند آن را برای همیشه به بایگانی تاریخ بسپرد.

با خیال راحت سیر بخورید!

برخی هستند که هر چه سیر در غذا بریزند کم است و برای گروهی دیگر، یک‌ذره سیر هم زیاد. هر چند سیر کم و زیادش برای کسی که نخورده تفاوت نمی‌کند و قطعا از بوی بد دهان آنکه خورده رنج می‌برد. حالا دانشمندان به پیشرفتی چشمگیر در رفع معضل بوی بد سیر رسیده‌اند که می‌تواند خیال همه را تا حدودی راحت کند.

به گزارش فرتاک نیوز،بر اساس یافته‌های پژوهشگران دانشگاه ایالتی و موسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا، از این پس می‌توان برای ذائقه‌های مختلف سیرهای متفاوت تولید و در قفسه‌های فروشگاه‌ها این سیرها را بر اساس میزان بو به مردم و مشتریان عرضه کرد. به این ترتیب، خریداران می‌توانند مطمئن باشند سیری که با خود به خانه می‌برند، ضمن داشتن تمام خواص این گیاه پرسود، بوی آزاردهنده ندارد و می‌توان آن را با خیال راحت خورد یا در غذاها استفاده کرد.

دانشمندان می‌گویند آنچه موجب شکل‌گیری آلیسین در گونه پیازیان می‌شود و بوی تند و آزارنده سیر را به وجود می‌آورد، ترکیب شدن یکی از اجزای سیر به نام آلیل مرکاپتان با آنزیمی به نام مونوکسیژناز است. از آنجا که می‌توان میزان آلیسین موجود در پیازیان را مدیریت کرد، کشاورزان می‌توانند در روند تولید مراقب آلیسین سیر باشند و گونه‌های مختلف سیر پرورش دهند. درست شبیه اتفاقی که در تولید فلفل می‌افتد و انواع فلفل‌های تند و کند در بازار وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۴۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان