//
کدخبر: ۲۷۲۵۱۱ //

چگونگی آگاه کردن کودکان از خطر کرونا

تحقیقات جدید نشان می دهد کودکان و خردسالان به خوبی می دانند که ویروس کرونا یک تهدید برای سلامتی است. بچه ها مایلند اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

چگونگی آگاه کردن کودکان از خطر کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

کودکان به دنبال راه های مختلفی برای کنار آمدن با اضطرابی هستند که به واسطه شیوع کرونا دارند. کووید ۱۹ همچنان به اختلال‌آفرینی در روند زندگی میلیون ها انسان در سرتاسر جهان ادامه می دهد. هر روز بزرگسالان با پیامدهای طولانی مدت و کوتاه مدت ابتلا به این بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می کنند. نتایج یک مطالعه جدید به ما یادآوری می کند که نباید احساسات یک قشر کثیر و مهم را فراموش کنیم: بچه ها.

تحقیقات دانشمندان سوئیسی و چند موسسه فنلاندی حاکی از آن است که کودکان در مهدهای کودک یا پیش دبستانی ها به خوبی می دانند که این روزها چیزی در جهان از بین رفته است. غالبا بسیاری از والدین تلاش می کنند تا کودکان در جریان آنچه ماههاست به واسطه شیوع کرونا در جهان روی می دهد،‌ قرار نگیرند. اما آگاهی این بچه ها بسیار بیشتر از چیزی است که ما تصور می کنیم.

این مطالعه نشان می دهد که بچه های خردسال نه تنها می خواهند آنچه که در حال حاضر اتفاق می افتد را بهتر بشناسند بلکه حتی ممکن است بتوانند در برخورد با این رویداد جهانی ـکه یک بار در طول زندگی آنها روی داده - نیز نقشی داشته باشند. تحقیقات اولیه نشان داده که تجربیات منفی زندگی مانند بیماری‌های همه گیر، در کوتاه مدت و بلند مدت بر بهزیستی کودکان تأثیر می گذارد. کودکان به ویژه در زمان بحران ها آسیب پذیر هستند. بنابراین ، مهم است که توجه داشته باشید که چگونه بیماری کرونا توسط کودکان در محیط روزمره خود درک می شود.

محققان معتقدند بهتر است  بجای پنهان‌کاری در مورد آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد به کودکان خردسال آموزش دهیم. این کار نه تنها باعث ایجاد انعطاف پذیری بچه‌ها می شود ، بلکه به نگرانی هایی که در حال حاضر دارند توجه می شود؛ خواه بزرگسالان به آن اعتقاد داشته باشند یا خواه نداشته باشند. این آگاهی می تواند مقاومت کودکان را در برابر ناسازگاری ها چه در مدت یک بحران و چه پس از آن، افزایش دهد.

پیش‌تر نیز مشخص شده بود که روابط حمایتی بین بزرگسالان و کودکان و همچنین فرصت بچه‌ها برای حضور فعال در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.  در این مساله، آموزش ابتدایی کودکان نقش مهمی ایفا می کند. بسیاری از مربیان مهدها و پیش‌دبستانی ها در صحبت از مشاهدات خود گفته اند که بچه های کم سن و سال مرتبا از کروناو تاثیر این ویروس در زندگی‌شان سوال می کنند.

موضوع اولی که ذهن بچه ها را به خود مشغول کرده، سلامتی است. اکثر کودکان خردسال بسیار آگاه هستند که تهدید بزرگی برای سلامتی آنها و اطرافیان‌شان  وجود دارد. بیشتر آنها می خواهند درباره کرونا اطلاعات بیشتری کسب کنند.  موضوع دوم نگرانی است. بسیاری از بچه های کم سن و سال درباره سلامتی والدین، ​​مادربزرگ ها، خواهران و برادران بزرگتر و معلمان مدرسه نگران هستند.  

مساله  سوم نحوه مقابله و برخورد با همه تغییراتی است که به واسطه شیوع کرونا در چند ماه گذشته در زندگی روزمره همه ایجاد شده است. موضوع چهارم مربوط به بازی، خلاقیت و طنز کودکان به عنوان ابزاری بالقوه برای کنار آمدن با اوضاع می باشد. والدین، اطرافیان و مربیان باید نقش حمایتی خوبی را در قبال کودکان ایفا کنند. باید اجازه داد کودکان به آسانی حرف های خود را بزنند و احساسات شان را توضیح دهند. این کار می تواند روند طولانی مدت این بیماری را برای کودکان قابل تحمل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۲۵۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان